شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 3423
حجت‌الاسلام غرویان:

نمایشگاه دائمی کتاب‌های حوزوی برپا شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد قم گفت: علاوه بر نمایشگاه‌های موسمی کتاب، باید نمایشگاه‌های دائمی کتاب در حوزه‌ها برپا شود تا آخرین محصولات علمی و فرهنگی را در اختیار محققان قرار دهند.
نمایشگاه دائمی کتاب‌های حوزوی برپا شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محسن غرویان اظهار کرد: تعدادی کتاب‌‌ مبنایی وجود دارد که پایه‌های علوم اسلامی هستند و باید همچنان بر اساس برهان و استدلال منطقی محفوظ بمانند.

وی خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر کتاب‌های کاربردی قرار دارند و در این حوزه کاستی‌هایی مشاهده می‌شود که باید آنها را اصلاح کرده و این آثار متناسب با نیازهای روز تدوین و نگارش شوند و هر از گاهی تغییر کنند چرا که نیازهای فکری انسان روز به‌روز تغییر می‌کند.

مسئول دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد قم با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه‌های کتاب گفت: باید نمایشگاه‌هایی به طور دائم در حوزه‌های علمیه برپا شود تا محققان آگاهی لازم در زمینه آخرین محصولات فکری محققان، استادان و متفکران را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌پژوهان و طلاب باید به طور دائم در نمایشگاه‌های کتاب حضور پیدا کنند و از آخرین تالیفات و تحقیقات مطلع شوند تا به رشد، بالندگی، تولید علم و اندیشه برسند.

غرویان تاکید کرد: نمایشگاه‌ها باید آخرین دستاوردها را به زبان‌های مختلف در اختیار طلاب و استادان قرار دهند.

وی به طلاب پژوهشگر و نویسنده پیشنهاد کرد که زبان‌های علمی دنیای امروز مانند انگلیسی، فرانسه و... را در حوزه‌ها بیاموزند تا بتوانند دنیای معاصر را از دستاوردهای فکری و علمی مطلع کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.x0s2yt0osa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما