يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 34301
جهت ترویج فرهنگ قرآنی؛

جشنواره فرهنگی و هنری کاتبان وحی نبوی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: سخنگوی موسسه فرهنگی هنری کاتبان وحی گفت: ‌ در جهت ترویج فرهنگ قرآنی، نخسیتین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی و هنری کاتبان وحی نبوی در قم برگزار می‌شود.
جشنواره فرهنگی و هنری کاتبان وحی نبوی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام حسین احمدی قمی بعد از ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در موسسه کاتبان وحی برگزار شد، اظهار داشت: موسسه کاتبان وحی با هدف ترویج فرهنگ کتابت قرآن در داخل و خارج از کشور فعالیت خود را آغاز کرده و پنج نفر عضو هیئت مدیره آن هستند.

وی ابراز داشت: ‌ افرادی که به کتابت علاقه دارند می‌توانند به موسسه مراجعه کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

سخنگوی موسسه فرهنگی هنری کاتبان وحی با اشاره به نقش هنر خوشنویسی در سبک زندگی اظهار کرد: شاید خوشنویسی تنها هنری باشد که به ابتذال کشیده نمی‌شود. کتابت قرآن کریم موجب می‌شود انسان با قرآن مانوس و آرامش برایش ایجاد شود و به مرور در زندگی خود همگام با قرآن و اوامر آن پیش می‌رود.

وی با اشاره به فعالیت‌های موسسه کاتبان وحی عنوان کرد: موسسه کاتبان وحی در سه حوزه تخصصی توسط اساتید، کارآموزان و تحریری توسط عموم مردم کتابت قرآن کریم را انجام می‌دهد.

برگزاری نمایشگاه کاتبان وحی نبوی
حجت الاسلام احمدی بیان کرد: در جهت ترویج فرهنگی قرآنی برگزاری نخسیتین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی و هنری کاتبان وحی نبوی از مهم‌ترین برنامه‌های موسسه کاتبان وحی است که در قم برگزار می‌شود که در این نمایشگاه انواع آثار خوشنویسی و ترکیب‌های آن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی خوشنویسان فارسی و عربی، راه اندازی سامانه اطلاع رسانی و عرضه کاتبان وحی، برگزاری دو نشست فرهنگی و هنری در قم و تهران از برنامه‌های موسسه کاتبان وحی است.

سخنگوی موسسه فرهنگی هنری کاتبان وحی ابراز کرد: ‌ تشکیل کانال در تلگرام، تعامل با آستان مقدس فاطمی برای حراست از میراث فرهنگی و ارائه خدمات پیمان مدیریت به ادارات برای اجرای یک پروژه فرهنگی و هنری دیگر برنامه‌هایی است که موسسه کاتبان وحی در صدد انجام آن است.

کتابت قرآن کریم، انسان را از استرس دور می‌کند
حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: کتابت قرآن کریم موجب می‌شود انسان از استرس و اضطراب‌های جامعه کنونی به دور باشد و اگر مقداری نیز با ترجمه آشنا باشد می‌تواند سطح فکری خود را ارتقا داده و با آرامش زندگی کند.

وی در این زمینه ادامه داد: این امر بالا‌ترین خدمت به جامعه است و سبک زندگی اسلامی را ترویج می‌دهد.

سخنگوی موسسه فرهنگی هنری کاتبان وحی افزود: شاهکار هنر خوشنویسی در عصر معاصر، کتابت کل قرآن کریم در مسجد امام حسن عسکری(ع) است و این عمل در جهان بی‌نظیر است.

در ادامه یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه کاتبان وحی با بیان اینکه نوشتن تأثیر بیشتری نسبت به خواندن در ذهن انسان دارد، ‌ ابراز کرد: ‌ نشر فرهنگ کتابت قرآن کریم در میان آحاد جامعه می‌تواند بسیاری از گرفتاری‌های زندگی امروزی در میان خانواده را از میان بردارد.

سید محمد رضایی تصریح کرد: گوشی‌های هوشمند موجب شده ارتباط افراد خانواده کمتر شود و در این میان فرهنگ کتابت در میان خانواده‌ها می‌تواند ارتباط افراد را با یکدیگر بیشتر کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه اکثر مردم به جای «آرامش» در پی «آسایش» هستند، گفت: هنر خوشنویسی با دارا بودن ابزار نفیس می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

سلامت در سایه ائمه اطهار(ع) ایجاد می‌شود
عضو هیئت مدیره موسسه کاتبان وحی، افزود: خوشنویسی در میان هنرهای دیگر از جایگاه بزرگی برخوردار است و میزان سوء استفاده از این هنر نسبت به هنرهای دیگر کمتر است.

رضایی با بیان اینکه تماشای خط به انسان آرامش می‌دهد، اظهار داشت: در جامعه کنونی «زیبایی» جای «سلامت» را گرفته است. ما باید هنر را مورد توجه قرار دهیم و به سلامت جامعه بیندیشیم و برای این کار باید بدانیم که سلامت در سایه ائمه اطهار علیهم السلام ایجاد می‌شود.

فارغ التحصیلی ۲۵۰ نفر از انجمن خوشنویسان قم
رئیس انجمن خوشنویسان استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه شهر قم از خطوط قرآنی ثلث و نسخ در رتبه اول کشوری قرار دارد، ‌افزود: تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در انجمن خوشنویسان استان قم حضور دارند یکی از خطوط نسخ و یا ثلث را آموزش می‌بینند.

علیرضا بخشی ابراز داشت: انجمن خوشنویسان قم ۲۵۰ فارغ التحصیل دارد که از میان آن‌ها ۴۰ نفر فوق ممتاز هستند و ۱۰ نفر نیز مدرک استادی دارند.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قم عنوان کرد: انجمن خوشنویسان در قم ۳۵ سال تجربه کاری دارد و در چهار قلم نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ و ثلث به علاقمندان آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca6ene.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما