سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 34381
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حکومت بنی امیه با ظلم به حضرت رقیه (س) نابود و رسوا شد

قم نيوز : قم نگار: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مظلومیت حضرت رقیه (س) دامن گیر حکومت ظالم بنی امیه شد گفت: دشمن با جهل خویش زمینه اثبات حقانیت اهل بیت (ع) را ایجاد کرد، اقدامی که حکومت بنی امیه در برخورد با حضرت رقیه (س) انجام داد سبب رسوایی و ویرانی آن‌ها شد.
حکومت بنی امیه با ظلم به حضرت رقیه (س) نابود و رسوا شد
آیت‌ الله محسن فقیهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به فرا رسیدن سال روز شهادت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: یکی از جریان‌های واقعه عاشورا مسئله شجاعت و رشادت است که از نظر دنیا یک کار عادی بوده ولی یک سری حوادث و وقایعی در تاریخ عاشورا اتفاق افتاده که جنبه انسانی و اخلاقی برای کل عالم دارد و از نظر جوامع بشری محکوم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به آزار و اذیت حضرت رقیه (س) توسط حکومت بنی امیه گفت: حضرت رقیه (س) دختر بچه‌ای بود که حکومت بنی امیه برای آزار این دختر سر بریده پدرش را در مقابلش قرار داد، اقداماتی که حکومت بنی امیه در خرابه شام انجام داد توسط همه علمای عالم محکوم شد و کارهای این حکومت کثیف درس عبرتی برای اسلام شد.

آیت الله فقیهی با تاکید بر لزوم الگو گیری از وقایع و اتفاقات جریان کربلا بیان کرد: تاریخ عاشورا دارای حوادث زیادی است که برای بشریت درس عبرت است که باید با الگوگیری از آن‌ها در مسیر رضای الهی گام برداریم و سعادتمند شویم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جریان عاشورا دارای وقایع سخت و دردناکی بود که هر انسان آزاده‌ای را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد عنوان کرد: در واقعه عاشورا جریان حضرت علی اصغر (ع) یک مسئله‌ای بود که از نظر همه عالمیان محکوم است، بچه شیرخواره‌ای که تشنه آب است و به جای اینکه سیراب شود به شهادت می‌رسد.

وی تصریح کرد: دشمن با جهل خویش زمینه اثبات حقانیت اهل بیت (ع) را ایجاد کرد، اقدامی که حکومت بنی امیه در برخورد با حضرت رقیه (س) انجام داد سبب رسوایی و افشای چهره واقعی آن‌ها شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: پس از جریان کربلا و واقعه عاشورا مردم شام این موضوع را متوجه شدند که بنی امیه چه عناصر کثیفی هستند که دست به جرم و جنایت می‌زنند، خطبه حضرت زینب (س) در شام مؤثر واقع شد و زمینه‌ای شد تا مردم با اظهار پشیمانی به اهل بیت (ع) برگردند.

آیت الله فقیهی با تاکید بر لزوم نشر نهضت عاشورا در جامعه گفت: در همه موارد نیازمند این موضوع هستیم که از حوادث درس عبرت بگیریم واین موضوع را بدانیم که فداکاری‌هایی که برای اسلام انجام می‌شود به دلیل حوادث عاشورا است و پایداری اسلام نیز در گرو نهضت عاشورا است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: این موضوع نیاز است تا شعائر مذهبی حفظ و تبیین شود و فعالیت‌های حضرت زینب (ع) در عاشورا مورد تحلیل قرار بگیرد و به همه عالم بگوییم که حضرت رقیه (س) چه گناهی داشته که در خرابه شام مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcizpap.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما