شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 34499
آیت‌الله حسینی بوشهری:

۹ وظیفه جامعه در قبال قرآن/رهبری را در اهتمام به قرآن الگو قرار دهیم

قم نيوز : قم نگار: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: قرآن، پیامبر و اهل بیت ۹ وظیفه را برای ما نسبت به قرآن ترسیم کردند و باید این وظایف را مورد توجه قرار دهیم. خبرگزاری فارس: ۹ وظیفه جامعه در قبال قرآن/رهبری را در اهتمام به قرآن الگو قرار دهیم
۹ وظیفه جامعه در قبال قرآن/رهبری را در اهتمام به قرآن الگو قرار دهیم
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری جمعه شب در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن اوقاف وامور خیریه استان قم اظهار کرد: قرآن از زبان پیامبر اسلام نسبت به کسانی که آن را رها کرده و مهجور گذاشته‌اند گله کرده است و خاتم الانبیاء (ص) با بیان حدیث ثقلین به پیوند همیشگی قرآن و اهل بیت اشاره داشتند.

وی اهل بیت را مفسران کلام الله برشمردند و به حدیثی از پیامبر رحمت اشاره کرد که فرمودند در فتنه‌ها و تاریکی‌ها پناهگاه مردم قرآن است و افزود: قرآن، پیامبر و اهل بیت ۹ وظیفه را برای ما نسبت به قرآن ترسیم کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه نخستین شاخصه را وجود قرآن کریم در منازل دانست و به حدیثی از امام باقر (ع) اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) فرمودند خوشحال می‌شوم در خانه شما مسلمانان قرآن وجود داشته باشد که در پرتوی آن خدای متعال از شما دفع شر کند و شیطان را از شما دور می‌کند.

وی تکریم و احترام به قرآن، باز کردن و نگاه به صفحات قرآن و تشویق به شنیدن قرآن را از شاخصه‌های بعدی مورد توجه پیامبر و اهل بیت دانست.

آیت‌الله حسینی بوشهری پنجمین وظیفه را یادگیری قرآن دانست و افزود: در قدیم کودکان با حضور در مکتب‌خانه‌ها و منازل قرآنی از دوران طفولیت با قرآن آشنا می‌شدند و بهره‌های قرآنی را در ادامه زندگی به کار می‌بردند.

وی گفت: ششمین وظیفه مردم نسبت به قرآن قرائت و تلاوت قرآن است که براساس حدیث رسول اکرم (ص) موجب کفاره گناهان می شود. زیاد خواندن قرآن از ویژگی‌های شیعیان است.

امام جمعه قم به توجه مراجع عظام تقلید به قرآن اشاره کرد و گفت: حفظ آیات قرآن و تدبر در قرآن از دیگر نکاتی است که به عنوان وظایف جامعه در قبال قرآن مطرح شده است.

وی با بیان اینکه تعلیم قرآن به دیگران وظیفه دیگری است که باید همه ما نسبت به آن توجه لازم را داشته باشیم و افزود: رهبر معظم انقلاب پرچمدار مسائل قرآنی در کشور هستند. جلسه چند ساعته ایشان با قاریان و حافظان قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نشانه اهتمام ایشان است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب مباحث قرآنی در کشور ما رونق گرفته و تا به امروز هم ادامه دارد، یادآور شد: در مجالس عروسی بعضی کشورهای اسلامی قرآن خوانده می‌شود و به زوج‌ها قرآن هدیه می‌دهند اما در کشور ما بعضاً شاهد مسائل ناخوشایندی در مراسم‌های عروسی هستیم.

وی در پایان سخنان خود به تشکیل خانواده‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: تجلیل از قهرمانان قرآنی وظیفه تمام آحاد جامعه دانست.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdci35ap.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما