پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 34898
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

همایش میلیونی اربعین مانور عظمت اسلام در جهان است

قم نيوز : قم نگار: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زیارت اربعین توجه انسان به اهل بیت (ع) و همچنین مانور عظمت اسلام در جهان است و مردم بیشترین پشتیبانی را بدون نیاز به ورود دولت‌ها به این مسئله دارند.
همایش میلیونی اربعین مانور عظمت اسلام در جهان است
به گزارش قم نگار، آیت الله سید محمد غروی، با بیان اینکه یکی از امور مورد تأکید در روایات زیارت امام حسین (ع) است، اظهار داشت: روایات فراوانی وارد شده که اگر انسان موفق به زیارت امام حسین (ع) در دوران زندگی خود نشود دین این فرد ناقص بوده و لحن این روایات بر این نکته تأکید دارد که انسان حتماً باید زیارت امام حسین (ع) را در دوران زندگی خود داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حتی افرادی که نمی‌توانند به زیارت امام حسین (ع) بروند از دور می‌توانند به امام حسین (ع) سلام دهند و این مطلب در رابطه با هیچ یک از ائمه (ع) به این صورت تأکید نشده است.

آیت الله غروی با بیان اینکه واژه ۴۰ واژه‌ مقدسی بوده و دارای جایگاه خاصی است، گفت: اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری به همراه رفیق خود به سمت کربلا حرکت کرده و به زیارت امام حسین (ع) می‌آیند و در این میان آدابی که جابر بن عبدالله انصاری به کار برده قابل ملاحظه است و باید به آن توجه کرد.

وی با تأکید بر اهمیت زیارت اربعین گفت: اربعین یادآور جریان و حادثه بزرگی در طول تاریخ است همچنین با توجه به اینکه زیارت امام حسین (ع) صد برابر عمره و حج است گاهی پابرهنه رفتن به زیارت امام حسین (ع) در روایات تأکید شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط بوجود آمده و تسهیلات ایجاد شده برای زیارت اربعین گفت: مردم نسبت به گذشته استقبال بیشتری برای زیارت امام حسین (ع) دارند و در روایات هم تأکید شده که یکی از علامات مومن زیارت اربعین است و در حال حاضر ظرفیت خوبی برای نشان دادن عظمت اسلام ایجاد شده است.

آیت الله غروی گفت: زیارت اربعین توجه انسان به اهل بیت (ع) و همچنین مانور عظمت اسلام در جهان است و مردم بیشترین پشتیبانی را بدون نیاز به ورود دولت‌ها به این مسئله دارند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbwwbf.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما