دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 35042
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

دانشجویان خود را برای مقابله با توطئه دشمنان تجهیز کنند

قم نيوز : قم نگار: قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: دشمنان همواره روی قشر دانشجو سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرده‌اند، بنابراین دانشجویان باید در این زمینه خود را مجهز کنند.
دانشجویان خود را برای مقابله با توطئه دشمنان تجهیز کنند
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: دانشجو در واقع به عنوان آینده‌ساز هر نظامی است و آینده و سرنوشت کشور بر اساس فرمایش امام خمینی(ره) در دست این قشر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره روی قشر دانشجو سرمایه‌گذاری ویژه کرده‌اند، بنابراین دانشجویان باید در این زمینه خود را مجهز کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تجهیز دانشجویان گفت: اگر دانشجویان با آمادگی در عرصه اجتماعی وارد شوند، به طور طبیعی بهترین نتیجه را از حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، ملی و بین‌المللی خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: دانشجویان نباید خودشان را از عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی کنار بزنند، در حالی که تنها یکی از وظایف دانشجو فعالیت در حوزه علمی است.

رجبی یادآور شد: اگر دانشجو در کنار بعد علمی، از بصیرت اجتماعی محروم باشد و جریانات مختلف اجتماعی را نتواند تشخیص دهد، آن علم نیز در دست جریان‌های انحرافی و ضد مردمی قرار می‌گیرد و می‌تواند وسیله‌ خوبی برای اجرای توطئه‌های دشمنان باشد.

وی عنوان کرد: دانشجو باید در عرصه علمی برای پیشرفت و ارتقای علمی کشور در رشته‌های مختلف تلاش کند که پس از انقلاب شاهد این امر بودیم و به ویژه در دهه اخیر با رهنمودها و تاکیدات رهبری پیشرفت‌های عظیمی در عرصه‌های مختلف علمی داشته‌ایم.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: این پیشرفت‌ها به برکت دانشجوی متعهد و با بصیرت روی داده است که از جمله آنها می‌توان به پیشرفت در زمینه انرژی هسته‌ای، هوافضا و... اشاره کرد.

وی تاکید کرد: دانشجویان باید بصیرت لازم را در عرصه مسائل بین‌المللی و سیاسی داشته باشند و قشر جوان و تحصیل کرده در عرصه‌های مورد نیاز نظام حضور عملی پیدا کنند.

رجبی با بیان اینکه نامگذاری روز دانشجو به دلیل حضور دانشجویان در عرصه سیاسی و اجتماعی است، گفت: این حضور در آن دوران و مقاطع آینده نقش‌آفرین بوده است، دانشجویان باید در زمینه علمی، سیاسی و اجتماعی به طور جدی حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان برای اینکه در این عرصه موفق باشند، باید به تقویت بنیان‌های فکری و عقیدتی به عنوان اصل اساسی بپردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر دانشجویان بخواهند در عرصه سیاسی و علمی نقش‌آفرینی مثبتی داشته باشند، باید مبانی فکری و عقیدتی خود را مستحکم کنند، این مبانی فکری انگیزه لازم را برای حضور آنها را فراهم کرده و آنها را از آسیب‌های این عرصه‌ها حفظ می‌کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ اسلام ناب محمدی روحی است که در همه عرصه‌ها باید وجود داشته باشد.

رجبی با اشاره به وظایف دانشجویان گفت: تقویت بنیان‌های فکری و عقیدتی، داشتن بصیرت لازم در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی، تلاش علمی در راستای نیازهای نظام و رساندن افراد به قله‌های اوج و گذشتن از مرزهای دانش کنونی و در کنار آنها حضور در عرصه میدان و عمل در مکان‌های مورد نیاز از جمله وظایف دانشجویان است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdxz0s.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما