سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 38644
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

مبلغان از فرصت نیمه شعبان برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان بهره ببرند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: حضور میلیونی مردم به مناسبت نیمه شعبان در مسجد جمکران برای مبلغان یک فرصت است تا با برنامه مناسب نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.
مبلغان از فرصت نیمه شعبان برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان بهره ببرند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با  جمعی از اعضای موسسه امیر بیان، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان (عج) اظهار کرد: این موسسه یک موسسه نوپا و انقلابی است که توانسته در حوزه علمیه به عنوان یک نمونه موفق شناخته شود.

وی با بیان اینکه علما باید زمان شناس باشند، گفت: اگر علما و روحانیون نسبت به زمان خویش درک مناسبی داشته باشند می‌توانند،‌ آنگونه که شایسته است عمل کنند و در آن برهه زمانی دچار اشتباه در عمل نشوند.

این مرجع تقلید با اشاره به تسلط مرحوم فلسفی بر فن بیان و سخنرانی عنوان کرد: این عالم برجسته از منبریان سرشناس تهران بود که فنون بیان را به طلاب تدریس می‌کرد و نسبت به مخاطبانی که در جلسه حاضر بودند به گونه‌ای که در شأن مخاطبان بود به سخنرانی می‌پرداخت.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه مرحوم فلسفی در مقابل آیت‌الله بروجردی منبر می‌رفت، گفت: مرحوم فلسفی به گونه‌ای مقابل این مرجع تقلید به سخنرانی می‌پرداخت که جایگاه آن مرجع تقلید حفظ می‌شد و مقابل سایر مردم نیز به گونه‌ای سخنرانی می‌کرد که مورد فهم همگان بود و همه اقشار مردم نیز خواهان گوش دادن منبر مرحوم فلسفی بودند.

وی با تأکید براینکه مرحوم فلسفی عالمی زمان‌شناس بود، بیان کرد: همین آگاه و زمان‌شناس بودن موجب می‌شد که بتواند سخنرانی خود را براساس مخاطبانی که شنیدار منبر وی هستند تنظیم کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ائمه اطهار (ع)‌ در روایات متعدد انسان عاقل را کسی معرفی می‌کند که زبانش پشت عقلش قرار گرفته باشد، گفت: یعنی اگر قرار هست سخنی به میان بیاورید ابتدا باید راجع آن اندیشه کرد، ‌سپس راجع آن صحبت کرد ولی انسان نادان کسی است که در مرحله نخست سخن می‌گوید، سپس در ارتباط با آنچه گفته است اندیشه می‌کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان بیان کرد: امام صادق (ع)  تاکید کردند از چنین ایامی به صورت مطلوب بهره ببرید که این زمان‌ها بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه برخی اوقات، بستر مناسبی برای تبلیغ بوجود می‌آید، گفت: حضور میلیون‌ها نفر که مشتاقانه در ایام نیمه شعبان در جمکران حضور پیدا می‌کنند فرصت مناسبی است تا مبلغان این جمع عظیم را به فیض برسانند و با سوغات معنویت میزبانی کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید از فرصت حضور میلیونی مردم در جمکران استفاده کرد، گفت: این یک فرصت است که این خیل جمعیت بدون دعوت در یک زمان و در یک مکان و با یک هدف جمع شوند که برای استفاده از این فرصت باید به صورت مناسب برنامه‌ریزی کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت دعوت از سخنرانان و منبری‌های توانا برای سخنرانی در مسجد مقدس جمکران تاکید و بیان کرد: مردم زمانی که ببینند یک منبری توانا و آگاه در این مراسم سخنرانی می‌کند، بیش از پیش به وجد می‌آیند و برای شنیدن سخنان او شتاب می‌کنند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن برای نابودی فرهنگ اسلام تلاش می‌کند و در این راه سرمایه‌گذاری‌‌های کلانی دارد،‌ عنوان کرد: با استفاده تبلیغی مطلوب از حضور میلیونی مسلمانان در نیمه شعبان می‌توانیم نقشه دشمن را نقش برآب کنیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: در تبلیغ مبانی دینی باید به محتوای آن بیش از پیش توجه کرد تا دشمن نتواند با ورود به بحث اعتقادات به ما ضربه وارد کند که در این راستا نیز باید به صورت دقیق مطالعه کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه باید یک مبلغ و سخنران خوب به مجلس تسلط داشته باشد،‌ تصریح کرد: اگر یک مبلغ و سخنران به مجلس حاکم نباشد، نه تنها کسی برای شنیدن سخنان منبری علاقه نشان نمی‌دهد بلکه همه از آن مجلس فرار می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceep8x.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما