چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 35311
بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه

دولت نیجریه عناصر خودسر نظامی را محاکمه کند

قم نيوز : قم نگار: مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه در پی حمله ارتش نیجریه به مسلمانان آن کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این جنایت اعلام کرد: دولت نیجریه باید فوراً محاصره منزل شیخ ابراهیم زکزاکی را لغو کرده و مداوای وی و سایر آسیب دیدگان را پیگیری کند.
دولت نیجریه عناصر خودسر نظامی را محاکمه کند
به گزارش قم نگار، مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه در پی حمله ارتش نیجریه به مسلمانان آن کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این جنایت اعلام کرد: دولت نیجریه باید فوراً محاصره منزل شیخ ابراهیم زکزاکی را لغو کرده و مداوای وی و سایر آسیب دیدگان را پیگیری کند.

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تصریح است: یورش ارتش نیجریه به مسلمانان شیعه این کشور که منجر به شهادت عده کثیری از مسلمانان شده و محاصره منزل رهبر مقاوم شیعیان آن کشور شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی و شهادت همسر و فرزندش، حاکی از ترس و وحشت دشمنان اسلام از اتحاد و یکپارچگی صفوف مسلمین و استیصال آنان در برابر گسترش تفکر اهل بیت علیهم السلام و رشد روز افزون شیعیان و قدرت نفوذ معنوی آنان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی‌تردید تبلیغ و ترویج اندیشه‌های امام خمینی(قدس‌سره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی در اکثر نقاط جهان به ویژه آفریقا، نیازمند تدبیر، استقامت و مدیریت کارآمد است که اراده پولادین رادمردانی از تبار مبارزان حق طلب آفریقا همچون شیخ زکزاکی آن را میسر ساخته است.

در این بیانیه تصریح شده است: سابقه درخشان این مبارز خستگی ناپذیر در ترویج اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در غرب آفریقا به ویژه کشور نیجریه، او را محور مقاومت آن سامان قرار داد و در بیش از چهار دهه فعالیت مجاهدانه، در کسوت رهبری جامعه شیعیان آن کشور، میلیون‌ها نفر را به مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام رهنمون ساخت.

در این بیانیه عنوان شده است: مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن محکومیت این اقدام خصمانه از دولت آن کشور می‌خواهد فوراً محاصره منزل این روحانی مجاهد را لغو کرده و مداوای وی و سایر آسیب دیدگان را پیگیری کرده و عناصر خودسر نظامی و مسبب این واقعه دلخراش را شناسایی و محاکمه کند، از مجامع بین المللی، شورای امنیت، سازمان همکاری‌های اسلامی و سازمان ملل نیز می‌خواهد تا با به کارگیری تمام ظرفیت خود به وظایف ذاتی خویش در پیگیری این حادثه و جلوگیری از گسترش و تکرار آن، عمل کنند.

در بخش پایانی این بیانیه خاطرنشان شده است: وزارت امور خارجه را به ضرورت پیگیری وقایع و طرح موضوع از طریق مجامع بین المللی و الزام دولت نیجریه به حمایت از مسلمانان آن کشور و محاکمه عوامل این حادثه خون‌بار متذکر می‌شود. امید است خداوند بزرگ خانواده‌های داغدار شهدای این حادثه جان سوز را صبر عنایت کرده و درجات شهدای آنان را متعالی گرداند و به شیخ مجاهد آفریقا صحت و عافیت و توفیق صبر و استقامت عنایت کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccs1q1.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما