چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 35541
آیت‌الله نوری همدانی:

داعش و تکفیری‌ها برای نابودی اسلام ناب کمین کرده‌اند

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه داعش و تکفیری‌ها برای نابودی اسلام ناب کمین کرده‌اند، گفت: برای مقابله با این دشمن باید از نعمت ولایت فقیه حمایت کرد.
داعش و تکفیری‌ها برای نابودی اسلام ناب کمین کرده‌اند
به گزارش قم نگار،  آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید استان قم و جمعی از بسیجیان بنیاد شهید جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم بر آن تأکید شده، شکر نعمت و شناخت پروردگار این نعمات است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در ۷۰ بخش از قرآن از کسانی که نعمت‌های خدا را شاکر هستند نام برده است، افزود: باید نعمت‌های خدا را همیشه در نظر داشت و از آن‌ها یاد کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اعظم نعمت پروردگار که از همه نعمت‌ها بالا‌تر است ولایت اهل بیت(ع) است، گفت: شناخت اهل بیت(ع)، مکتب آن‌ها و سپس ولایت فقیه که در امتداد این ولایت قرار دارد دارای اهمیت است زیرا در عصر ما تحول عظیمی به وجود آورده است.

وی با ابراز اینکه خداوند خالق همه موجودات است و به همه موجودات ولایت دارد که این ولایت ابتدا به پیامبر اکرم(ص) و سپس در روز غدیر به امام علی(ع) رسیده است، تصریح کرد: دین اسلام در روز غدیر کامل شد و این نعمت به مردم رسید که امام علی(ع) در رأس جامعه قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: امام علی(ع) ۲۵ سال برای مصلحت اسلام سکوت کردند و تنها ۵ سال آخر عمرشان با بیعت مردم حکومت برقرار شد هرچند در این دوره هم مقابل حضرت قیام کردند اما حکومت تثبیت شد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: نامه ۵۳ نهج البلاغه به مالک اشتر منشور کاملی از حکومت‌داری است، باید مطالعه شود تا ببینیم اسلام در چه سطحی برای حکومت برنامه دارد.

وی با یادآوری اینکه امام علی(ع) توصیه‌های مهمی به مالک اشتر کرده است، گفت: جمع‌آوری مالیات، جهاد در مقابل دشمن، تربیت دانشمندان و توجه به تعلیم و تربیت و داشتن مملکتی آباد و مردمی مرفه از جمله تأکیدات امام علی(ع) به مالک اشتر است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه این نامه نشان دهنده سیاست اسلام است، گفت: این نامه شعاعی از حکومت اهل بیت(ع) است. در کشور ما حکومت اسلامی به وجود آمده است قبل از آن همه حکومت‌ها نامشروع و سلاطین کاخ‌نشین بودند و مردم در فقر مالی و فرهنگی زندگی می‌کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه در آن زمان عده‌ای فقیر بودند و عده‌ای رژیم ارباب و رعیتی داشتند به همین دلیل پس از ۵ سال حکومت امام علی در طول این قرون حکومت اسلامی وجود نداشته است، تصریح کرد: در زمان ما این خورشید طلوع کرد و حماسه‌ای ایجاد شد که امام خمینی(ره) توانستند این استبداد را نابود کنند.

آیت الله نوری همدانی با ابراز اینکه ۲هزار و ۵۰۰ سال این حکومت‌های مستکبر به مردم حکومت می‌کردند و مردم در برابر این زورگویی‌ها سکوت کرده بودند خاطرنشان کرد: از طرف دیگر کفر و صهیونیست و نفاق بر مسلمانان مسلط شده بود، اردوگاه شرق و غرب در آن زمان به وجود آمده بود که سیاست ما را اداره می‌کردند. تهاجم فرهنگی و نظامی وجود داشت ولی امام(ره) توانست واقعاً در برابر این دو اردوگاه بایستد واسلام ناب را به عرصه زندگی بیاورد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تذکر "باید بدانیم مزایا و برکات انقلاب در چه‌چیزهایی است" گفت: ولایت فقیه دنباله نعمت ائمه است، این فقط یک نظام سیاسی نیست بلکه نظامی اعتقادی است که در دنباله آن قیام امام زمان(عج) حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ عملی بدون در نظر گرفتن ولایت مقبول درگاه خداوند نیست، تصریح کرد: ولایتی که به وجود آمده باارزش است در زمانی که امام زمان(عج) غایب است باید بدانیم چه‌کسی به مردم ولایت دارد و این فرد باید کسی باشد که قائم‌مقام امام زمان(عج) بوده، اسلام‌شناس کامل و مجتهد در سطح عالی، عادل، مدبر و شجاع باشد.

آیت الله نوری همدانی با اعلام "ما همیشه دشمنانی داشته و داریم و نقشه‌های آن‌ها هرروز بیشتر می‌شود" گفت: به همین دلیل باید هوشیار‌تر باشیم. امروز داعش و بوکوحرام و تکفیری‌ها در کمین ما هستند، باید بیدار باشیم و در برابر آن‌ها نعمت ولایت را نگه داریم و در این صورت است که نعمت افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب دارای ظرفیت‌های بسیاری است که نخستین آن ولایت فقیه است که توانست استکبار و استبداد را از کشور قلع و قمع کند. ما می‌خواهیم مستکبران در کل دنیا را شکست دهیم و این از اندیشه‌های امام خمینی(ره) بود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchzmnx.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما