سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : 35742
گزارش از روند پیشرفت صبای قم با دایی

حضور در جمع مدعیان قهرمانی نتیجه اعتماد علی دایی به جوانان صبا

قم نيوز : قم نگار: علی دایی سرمربی تیم فوتبال صبای قم با اعتماد به بازیکنان جوان و بهره‌گیری از تجربه مهره‌های تیمش، صبا را به یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تبدیل کرده است.
حضور در جمع مدعیان قهرمانی نتیجه اعتماد علی دایی به جوانان صبا
به گزارش قم نگار، ۱۶ هفته از مسابقات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور سپری شده و کمتر کسی تصور می‌کرد که صبا با وجود دیر وارد شدن به بازار نقل و انتقالات و به موقع شکل نگرفتن برای فصل جدید، بتواند در جمع تیم‌های مدعی قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

صبای قم به همین دلایل لیگ را خیلی بد آغاز کرد و در چهار هفته ابتدایی لیگ پانزدهم در حسرت کسب پیروزی سه بار مساوی کرد و یک بار باخت تا خیلی‌ها در همان شروع کار، تصور کنند کار دایی تمام است و به‌زودی تغییرات در کادر فنی صبا آغاز می‌شود.

شروع بد صبا در لیگ پانزدهم و اعتماد مدیران باشگاه به دایی
اما مدیران باشگاه صبای قم به دایی و تفکرات وی اعتماد کردند و دایی نیز با استفاده مطلوب از تعطیلات لیگ برتر توانست صبا را به شرایط مطلوب خود برساند، بر همین اساس از هفته پنجم بود که تحول در صبای قم آغاز شد و دایی و تیمش هر هفته از نیمه پایین جدول جدا شده و خود را به رتبه‌های بالاتر رساندند.

صبا آن‌قدر خوب کار کرده که اکنون با هفت پیروزی، هفت تساوی و دو باخت دارای ۲۸ امتیاز و در فاصله پنج امتیازی صدر جدول رده‌بندی است و در بین چهار تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان جولان می‌دهد.

دایی در این فصل به خوبی هم به جوانان تیمش اعتماد کرده و هم از باتجربه‌ها و قدیمی‌های صبا به خوبی بهره برده تا صبا از نظر عملکرد مثبت در بازی‌های خانگی هم اکنون بهترین تیم لیگ پانزدهم باشد و در جمع بالای جدولی‌ها رویای قهرمانی را در سر بپروراند.

تجربه موفقیت دایی با سایپا و تلاش برای تکرار قهرمانی با صبا
صبای قم این هفته نهمین بازی خانگی خود در لیگ پانزدهم را انجام می‌دهد و با توجه به اینکه در دور برگشت از تیم‌های بالانشین استقلال‌صنعتی خوزستان، استقلال تهران و پرسپولیس و سایپا میزبانی می‌کند، بهترین فرصت را دارد که بهترین جایگاه لیگ را کسب کند.

علی دایی یک‌بار زمانی که در تیم سایپا مربیگری می‌کرد همانند صبا آرام آرام به بالای جدول آمد و در نهایت قهرمان لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور شد، اکنون نیز دایی با تجربیات ارزنده حضور موفق خود در سایپا به فکر قهرمانی با صبای قم است.

نکته جالب توجه در خصوص صبای قم این است که صبا با در اختیار داشتن یکی از بهترین پاسورهای لیگ یعنی جلا‌ل‌الدین علی‌محمدی که شاخص‌ترین مهره صبا در امتیازگیری برای این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بوده همچنان به دنبال موفقیت‌های بیشتر است.

علی‌محمدی بهترین گلزن و امتیاز آورترین بازیکن صبا در لیگ پانزدهم
هافبک گل‌زن و گل‌ساز تیم فوتبال صبای قم در فصل جاری بازی‌های جام خلیج‌فارس بیشتر از مهاجمان تیمش گلزنی کرده و تیم صبای قم را به امتیازات زیادی رسانده است، ضمن اینکه علی‌محمدی در دیدار نیم‌فصل نخست صبای قم برابر نفت تهران زننده تک گل صبا در تساوی ۱ بر ۱ دو تیم بود.

در فصلی که ستاره‌های سرخابی زیادی به صبای قم آمده‌اند، جلال‌الدین علی‌محمدی در مقایسه با دیگر شاگردان علی دایی زننده بیشترین گل و صادر کننده بیشترین پاس گل برای تیم صبا بوده و در جایگاه چهارمی صبا بیشتر از دیگر همی‌تیمی‌های خود تاثیر مثبت داشته است.

علی‌محمدی در پنج بازی صبای قم با نفت تهران، سپاهان اصفهان، سیاه‌جامگان مشهد، ملوان بندر انزلی و استقلال‌اهواز برای این تیم گلزنی کرده و سه پاس گل نیز در مصاف‌های صبا با راه‌آهن تهران، پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان ارسال کرده است تا به طور مستقیم در هفت گل از ۱۷ گل تیم صبای قم در فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تاثیر مثبت داشته و امتیاز آورترین بازیکن صبا معرفی شود.

حضور بازیکنان جوان و جویای‌ نام در ترکیب اصلی صبای قم
نکته قابل توجه دیگر در بازی‌ اخیر صبای قم، نگاه بهتر و مثبت‌تر علی دایی سرمربی مشهور صبای قم به جوانان جویای نام این تیم است که سبب شد تا دایی از دو بازیکن مستعد این تیم در دیدار حساس خارج از خانه مقابل استقلال اهواز استفاده کند.

این در حالی است که از ابتدای پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تنها یک‌بار و در مصاف هفته شانزدهم صبا برابر استقلال‌اهواز پیش آمد که با تصمیم علی دایی، دو بازیکن رده سنی زیر ۲۳ سال صبای قم به شکل همزمان در زمین مسابقه و در ترکیب اصلی این تیم حضور پیدا کنند.

علی دایی امسال تنها به بازیکنان بزرگسال تیم خود میدان داده، زیرا آنها تجربه بیشتری دارند، به همین دلیل از ابتدای لیگ تاکنون هنوز یک‌‌بار هم اتفاق نیفتاده که سرمربی با تجربه و میدان دیده صبای قم از ابتدای بازی‌های صبا از بازیکن زیر ۲۳ سال استفاده کند.

معرفی چهار بازیکن مستعد با اعتماد دایی به جوانان
با این حال سرمربی صبای قم در تعویض‌های تیمش که اکثرا در نیمه دوم صورت گرفته هفت مرتبه در ۱۶ مسابقه به جوانان این تیم میدان داده و در این میان سیدمهدی حسینی با ۵۰ دقیقه حضور در ترکیب اصلی صبا دارای بیشترین زمان در میدان مسابقه از بین جوانان آینده‌دار صبای قم است.

همچنین امید قربانی با ۳۰ دقیقه، سعید قمی با ۱۰ دقیقه و ایوسب چاخواشویلی با شش دقیقه حضور در میدان، دیگر نفراتی هستند که به عنوان زیر ۲۳ ساله‌های صبای قم در بازی‌های صبای در این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بازی کرده‌اند.

در هفتمین هفته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور که صبای قم میزبان قهرمان فصل گذشته یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بود که علی دایی وقتی تیمش ۱ بر ۰ از حریف جلو بود، همزمان از سعید قمی و چاخواشویلی دقایقی به صورت همزمان در ترکیب اصلی صبا بهره برد و این اتفاق دیگر رخ نداد که دو بازیکن زیر ۲۳ سال همزمان در ترکیب اصلی بازی کنند.

در بازی خارج از خانه صبای قم در مقابل استقلال‌اهواز که صبا ۳ بر ۰ حریف خود را شکست داد، علی دایی ابتدا سید‌مهدی حسینی را از دقیقه ۷۶ وارد میدان کرد و در ادامه امید قربانی از دقیقه ۸۲ وارد زمین شد تا برای نخستین بار بیش از ۱۰ دقیقه به شکل همزمان دو بازیکن جوان صبا وارد ترکیب اصلی شوند و به این‌ ترتیب دایی چهار بازیکن مستعد یعنی حسینی، قربانی، قمی و چاخواشویلی را در لیگ امسال معرفی کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcau0ne.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما