سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : 35891
سرپرست صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم:

فروشگاه تخصصی صنایع‌دستی استان قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نگار: سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: فروشگاه تخصصی صنایع دستی در منطقه تاریخی گنبد سبز استان قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.
فروشگاه تخصصی صنایع‌دستی استان قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نگارحسن بحرینی، اظهار داشت: جانمایی بازارچه‌های فصلی با صحبت‌ها و جلساتی که در استانداری قم برگزار شد و با هماهنگی‌هایی که با اداره‌های مربوطه مانند بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری‌های مناطق انجام گرفت نظرات اولیه جمع‌آوری و مکان‌های پیشنهادی منوط به جلسات آتی قبل از پایان سال شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه مکانهای پیشنهادی در ارتباط با بازارچه‌های فصلی مربوط به پارکینگ شرقی حرم و محوطه میدان امام خمینی (ره) است، افزود: بازارچه دائمی در استان قم نداریم و مقرر شده که در صورت انجام مقدمات آن بازار کهنه قم به یک بازارچه دائمی تبدیل شود.

بحرینی خاطر نشان کرد: امکان این وجود دارد که اگر بخش خصوصی، پیشنهاد احداث محلی با گنجایش ۱۲ غرفه را برای بازارچه دائمی بدهد، موافقت اصولی برای آن‌ها صادرشده و کمک‌هایی از محل تسهیلات برای احداث بازارچه دائمی ارائه شود.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامی توسط بخش خصوصی برای احداث بازارچه دائمی نشده است، گفت: مطالعات اولیه بر روی بازار کهنه قم صورت گرفته و صحبت‌هایی در مورد استفاده از ظرفیت مجتمع‌های بین راهی مانند مجتمع زیتون و مارال و بلوار پیامبر اعظم (ص) انجام شده که تا قبل از عید بازارچه‌های فصلی و موقت راه اندازی شوند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه درباره ایجاد بازارچه‌های دائمی باید بخش خصوصی درخواست دهد و یا مکان‌هایی که در تملک خود سازمان میراث فرهنگی است، می‌توانند اقدام به ایجاد بازارچه‌های دائمی کنند، تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند یک مجموعه‌ای به عنوان بازارچه دائمی گردآوری و درخواست دهد که درصورت داشتن شرایط، تسهیلات لازم برای ایجاد بازارچه‌های دائمی داده می‌شود.

بحرینی بیان کرد: یکی از نهادهای تصمیم‌گیر و موثر برای ایجاد بازارچه‌های فصلی شهرداری‌ها هستند که روان‌کردن واگذاری بازارچه‌ها درمکان‌های شهری را برعهده دارند همچنین نهادهای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان نهادهای کمک کننده می‌توانند در غرفه داری بازارچه‌ها شرکت کنند.

وی گفت: فروشگاه تخصصی صنایع دستی در منطقه تاریخی گنبد سبز استان قم به زودی راه اندازی می‌شود که این فروشگاه دائمی است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfycdm.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما