سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 36422
منبع : مرکز خبر حوزه
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

حضور یک مجتهد در شورای پول و اعتبار الزامی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حضور یک مجتهد دینی در شورای پول و اعتبار در کمیسیون مشترک احکام برنامه مجلس تصویب شد.
حضور یک مجتهد در شورای پول و اعتبار الزامی می‌شود
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی از حضور یک مجتهد از سوی حوزه علمیه قم برای شورای پول و اعتبار با تصویب کمیسیون مشترک احکام برنامه خبر داد و اظهار کرد: شورای فقهی در بانک مرکزی دارای جایگاهی مشورتی است و تاکنون ساختار مشخصی نداشته است، بنابراین مسئولان خود را ملزم نمی‌دانند حتماً مصوبات آن را عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: این شورا وظایفی از قبیل مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره سیاست کلی بانک مرکزی و نظارت بر امور پولی و بانکی کشور، تصویب آیین‌نامه‌های مذکور در قانون پولی و بانکی، اظهارنظر در مسائل بانکی، پولی و اعتباری و همچنین اظهار‌نظر درباره لوایح مربوط به وام یا تضمین اعتبار و هر موضوع دیگری که از طرف دولت به شورا ارجاع می‌شود، را بر عهده دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون مشترک احکام برنامه مجلس به عنوان مطرح کننده این پیشنهاد ادامه داد: در دیدارهایی که با مراجع عظام تقلید داشته است همواره دغدغه بزرگان دین در زمینه توسعه بانکداری اسلامی جدی بوده و این مصوبه براساس این رهنمودها در کمیسیون مشترک احکام برنامه تصویب شد تا شاهد حضور یک مجتهد از سوی حوزه علمیه قم در شورای پول و اعتبار کشور باشیم.

امیرآبادی گفت: این مهم در اسلامی کردن بانک‌ها و امور مالی کشور موثر خواهد بود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgxt9w.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما