پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 36512
جانشین سفیر بنین در تهران:

حل بحران گروه‌های تکفیری بدون ایران امکانپذیر نیست

قم نيوز : قم نیوز: جانشین سفیر بنین در تهران گفت: دیپلمات‌ها و رسانه‌ها باید بر نقش‌ ایران در جهان به عنوان کشور صلح طلب متمرکز شوند و به جهانیان برسانند که حل کردن بحران‌های منطقه به ویژه بحران گروه‌های تکفیری بدون ایران امکانپذیر نیست.
حل بحران گروه‌های تکفیری بدون ایران امکانپذیر نیست
به گزارش قم نیوز، ذکری عمیدو عصر امروز در حاشیه کنگره خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز، با اشاره به اینکه ایران کشوری صلح طلب است که هرگز به کشوری حمله نکرده است، اظهار کرد: ایران کشوری است که تنها در مقابل بیگانگان از خود دفاع کرده است و همواره نسبت به ناامنی همسایگان خودش ناراحت بوده و طبیعی است که برای حل بحران آنها تلاش کند.

وی ادامه داد: این کنگره به ما یاد می دهد که دیپلمات ها و رسانه ها باید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در جهان به عنوان کشور صلح طلب متمرکز شویم و به جهانیان برسانیم که حل کردن بحران های منطقه به ویژه بحران گروه های تکفیری بدون ایران امکان پذیر نیست.

جانشین سفیر بنین در تهران با اشاره به اینکه تروریسم جریانی چند بعدی است و حل آن نیز باید چند بعدی پیگیری شود، گفت: ایجاد اشتراک بین کشورها خصوصا در خاورمیانه از الزامات تحقق مبارزه با جریان های تروریستی است و بدون تفاهم راه حلی برای این موضوع نیست.

ذکری عمیدو وجود تنش میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران را عاملی برای فشار به شیعیان این کشور عنوان و ابراز کرد: تنها راه حل رفع این مشکلات همکاری و ایجاد اشتراک بین کشورهای اسلامی است و در غیر این صورت تروریست راه فرار برای خود پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عبدالله دوسو رئیس اتحادیه علمای آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه ایجاد گروه های تکفیری در منطقه خاورمیانه به دست آمریکا و متحدانش به سبب حمایت از اسرائیل صورت گرفته است، اظهار کرد: پس از سرنگونی دیکتاتورهای دست نشانده آمریکا و اسرائیل از حکومت کشورهای اسلامی مانند مصر، تونس، یمن و ... کشورهای حامی اسرائیل نگران امنیت این رژیم منحوس شدند و با همکاری و هماهنگی سازمان های جاسوسی گروه های تکفیری را در کشورهای منطقه ایجاد کردند.

وی ادامه داد: آمریکا و متحدانش ترسیدند که با سرنگونی حکام دست نشانده خود در کشورهای اسلامی و روی کار آمدن حکومت های مردمی و انقلابی، اسرائیل نابود شده و منابع آمریکا به خطر افتد و به همین جهت گروه های تکفیری مسلح را برای کشتار مسلمانان و کاهش جمعیت آنان و همچنین رواج اسلام هراسی و جلوگیری از گرایش مردم دنیا به اسلام اجیر کردند.

رئیس اتحادیه علمای آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه با وجود محاسبه دشمنان اسلام ماجرای ۱۱ سپتامبر منجر به گرایش مردم جهان به ویژه جوانان به اسلام شد، گفت: آنها جوانان را از کشورهای مختلف با فریب به سوریه و عراق فرستادند تا به بهانه جنگ فرقه ای بکشند و کشته شوند تا تعداد مسلمانان کمتر شوند.

عبدالله دوسو تاکید شد: برگزاری کنگره خطرجریان های افراطی و تکفیری و حضور علمای جهان اسلام در آن باعث می شود دنیا بداند جنایات ضد انسانی گروه های تکفیری که به نام اسلام انجام می شود ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی علمای اسلام گردهم جمع شوند و علیه این تفکر انحرافی موضع گیری کنند دنیا حساب گروه های تکفیری را از مسلمانان جدا و به سمت خشکاندن ریشه این تفکر انحرافی غیرانسانی حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgxn9w.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما