شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : 36559
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد

راه‌اندازی 6 مدرسه علمیه خواهران در سیستان و بلوچستان

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از راه‌اندازی 6 مدرسه علمیه جدید برای آموزش طلاب خواهر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
راه‌اندازی 6 مدرسه علمیه خواهران در سیستان و بلوچستان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود جمشیدی در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به تأسیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در دو سال پیش، هدف از راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران را فراهم آوردن محیطی امن و راحت برای بانوان، به منظور آشنایی با معارف اسلامی دانست و تصریح کرد: در این سال‌ها کوشیده‌ایم مدیریت و تدریس حوزه‌های علمیه خواهران برعهده بانوان باشد؛ در ابتدای مسیر، ۹۰ درصد استادان حوزه‌های علمیه خواهران را مردان تشکیل می‌دانند، ولی امروزه بیش از ۹۰ درصد از وظیفه تدریس را در حوزه‌های علمیه خواهران، بانوان برعهده دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: نزدیک به ۱۲ هزار معلم زن در آموزش و پرورش مشغول تدریس‌ دروس اسلامی هستند. همچنین نزدیک به ۳۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان ما در مدارس دخترانه به برپایی نماز جماعت اهتمام دارند.

وی آمار مدارس علمیه خواهران را در سراسر کشور ۴۸۰ باب برشمرد و اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ سال است که کوشیده‌ایم دیگر مدارس خوابگاهی نداشته باشیم و بانوان طلبه در کنار خانواده‌هایشان به دانش‌اندوزی مشغول باشند.

جمشیدی افزود: ۶۸ مدرسه علمیه ما در مناطقی هستند که پیروان فرقه‌ها و مذاهب اسلامی دیگر حضور دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از راه‌اندازی ۶ مدرسه جدید در استان سیستان و بلوچستان که جمعیت زیادی از اهل تسنن در آن جا سکونت دارند خبر داد و گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که با توجه به شرایط بانوان، مناسب است که زمینه اشتغال آنان در امور پژوهشی فراهم شود. بدین ترتیب ۳۵۰ هسته پژوهشی، ۱۷۰ کانون و ۵۱ انجمن علمی با حضور بانوان تشکیل شده است که در این عرصه‌ها، بانوان به تولید مقاله و کتاب و نیز پاسخ به شبهات در زمینه قرآنی و معارف اهل‌بیت(ع) مشغولند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchwmnx.23n-mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما