چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 36691
در حاشیه همایش ملی اقتصاد مقاومتی در بستر مدیریت جهادی

35 طرح جهاد کشاورزی در قم به بهره‌برداری رسید

قم نيوز : قم نیوز: 35 طرح جهاد کشاورزی در حاشیه همایش ملی «اقتصاد مقاومتی، تعاون و کشاورزی، در بستر فرهنگ و مدیریت جهادی» در قم به بهره‌برداری رسید.
35 طرح جهاد کشاورزی در قم به بهره‌برداری رسید
به گزارش قم نیوز، همایش ملی «اقتصاد مقاومتی، تعاون و کشاورزی، در بستر فرهنگ و مدیریت جهادی» ظهر امروز در تالار شهید مطهری ساختمان اداری تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد و در حاشیه این همایش علاوه بر تقدیر از برترین تعاون‌گران کشور ۳۵ پروژه‌ حوزه جهاد کشاورزی در قم به بهره‌برداری رسید.

در ابتدای این مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم طی سخنانی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی جهادگران عرصه تولید و مقاومت هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر صالح‌آبادی از ایمان، اخلاص و کوشش فراوان به عنوان ویژگی‌های مدیریت جهادی یاد کرد و افزود: تلاش خالصانه همراه با اعتماد به نفس و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی نیاز کنونی جامعه اسلامی است.

همچنین نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه منابع دینی برای واژه تعاون تعابیر جامعی را مشخص کرده‌اند تصریح کرد:‌ برای رسیدن به رفاه مردم باید فرهنگ تعاون را در جامعه حاکم کرد زیرا در این اصل همه نسبت به یکدیگر مسئول بوده و باید به یکدیگر کمک کنیم که این موضوع حقیقت و جوهره تعاون و یکی از نیازهای اصلی حکومت است.

آیت‌الله حسن عالمی با تاکید بر اینکه حقیقت فرهنگ و مدیریت جهادی، استفاده از تمام ظرفیت‌ها با تشخیص درست برای خدمت‌رسانی به بندگان خداوند در بخش‌های مختلف است گفت: اگر وضعیت معیشتی مردم نامناسب باشد این سرزمین و مردم محبوب خداوند نیستند سرزمین الهی باید مکانی باشد که مردم آن بتوانند زندگی عزت‌مندانه و همراه با سربلندی داشته باشند.

در ادامه این مراسم معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تداوم رشد و شکوفایی اقتصادی در شرایط سخت را برای ایران به دنبال دارد، عنوان کرد: برخی از ظرفیت‌ها در عرصه کشاورزی نهفته است که با پرداختن به آنها می‌توانیم بخشی از مشکلات کشور را برطرف کنیم.

حسین‌صفایی پرورش ماهی در قفس را یکی از طرح‌های اصلی جهاد کشاورزی خواند و ادامه داد: تاکنون این ظرفیت در ایران بدون کاربرد بوده در صورتی که اکنون می‌توان با استفاده از این ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی را در کشور رقم زده و فرصت‌های مختلفی را در عرصه اشتغال ایجاد کنیم.

استاندار قم نیز با اشاره به دستاوردهای ایران اسلامی در عرصه سیاسی و دیپلماسی اضافه کرد: فرجام برجام نقطه عطف تاریخی انقلاب اسلامی است که با هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی، تدبیر دولت و همت تیم دیپلماسی ملت ایران به دست آمده که نتیجه آن رفع تحریم‌های ظالمانه بر جمهوری اسلامی بوده است.

سید مهدی صادقی با بیان اینکه برجام مقدمه‌ای برای گسترش فعالیت‌های نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف است گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی و همزبانی در عمل است زیرا جز تحقق این امر، راهی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه در کشور وجود ندارد.

در پایان این همایش رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای توسعه یافته از کشاورزی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: این حمایت‌ها باید به شیوه‌ای باشد که محصولات را قابل رقابت کند و به انرژی مضاعفی برای صادرات کشور تبدیل شود، برخی از حوادث اطراف ایران فرصت‌های مناسبی را برای ایران ایجاد می‌کند که در صورت داشتن آمادگی می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

علی لاریجانی یادآور شد: روس‌ها می‌خواستند نیازمندی‌های خود را از ایران تامین کنند اما رعایت استانداردها یکی از نیازهای تحقق این امر بود به همین علت باید استانداردها را رعایت کنیم، وضعیت کنونی منطقه به شیوه‌ای است که می‌توان ضوابط میان دولت ایران و عراق را برطرف کرده و ارتباطات اقتصادی را میان این دو کشور توسعه دهیم.

بهبود تولیدات دامی و گیاهی، آب و خاک، صنایع و شیلات بخشی از طرح‌های بهره‌برداری شده جهاد کشاورزی در دهه فجر بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال، اشتغالزایی ۲۴۰ نفر را برای استان قم به دنبال دارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcezp8x.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما