?>?> رقابت شطرنج‌بازان قم برای کسب سهمیه 4 رده سنی مسابقات آسیایی | قم نیوز
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : 36975
رئیس هیئت شطرنج استان قم خبر داد

رقابت شطرنج‌بازان قم برای کسب سهمیه 4 رده سنی مسابقات آسیایی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت شطرنج استان قم از اعزام شطرنج‌بازان قم به چهار رده سنی رقابت‌های قهرمانی پسران و دختران کشور برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.
رقابت شطرنج‌بازان قم برای کسب سهمیه 4 رده سنی مسابقات آسیایی
به گزارش قم نیوز، حسین رحمتی‌نشاط اظهار کرد: بلافاصله بعد از پایان رقابت شطرنج‌بازان تیم تربیت قم در مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور، اعزام پسران شطرنج‌باز قم به مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کشور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال تیم شطرنج تربیت قم با اتکاء به نیروهای بومی و با ترکیبی از استعدادهای شطرنج قم در چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان شرکت کرد و مجموعا عملکرد خوبی در رقابت با حریفان خود داشت.

رئیس هیئت شطرنج استان قم بیان کرد: برای حضور در رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور نفرات آماده‌ای داریم و اعزام نمایندگان قم به این پیکارها در رده‌های سنی ۸ تا ۱۰ سال، ۱۲ تا ۱۴ سال و ۱۶ تا ۱۸ سال هر دو بخش بانوان و آقایان انجام خواهد شد.

وی یاد آور شد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون شطرنج، رقابت‌های قهرمانی کشور در رده‌های سنی ۸ تا ۱۰سال و ۱۰ تا ۱۲ سال بخش دختران به میزبانی هیئت شطرنج استان مازندران به انجام می‌رسد و پسران شطرنج‌باز این دو رده سنی نیز به میزبانی تهران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رحمتی‌نشاط عنوان کرد: همچنین مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی ۱۴ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۱۸ سال بخش پسران به میزبانی هیئت شطرنج استان خراسان‌رضوی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و دختران شطرنج‌باز این دو رده سنی در قزوین با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

وی ابراز کرد: مسابقات طبق مقررات فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) به انجام می‌رسد و شطرنج‌بازان شرکت کننده در این رقابت‌ها در هر رده سنی در ۹ دور به روش سوئیسی با یکدیگر مسابقه می‌دهند و چنانچه تعداد شرکت کنندگان از ۱۲۷ نفر بیشتر باشد مسابقات در ۱۱ دور برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم ابراز کرد: رده‌بندی بر اساس مجموع امتیازات کسب شده هر بازیکن در پایان مسابقات تعیین خواهد شد و در صورتی‌ که دو یا چند بازیکن امتیازات یکسان کسب کرده باشند برای تعیین رتبه آن‌ها از روش شکستن امتیاز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه حکم، کاپ و مدال به نفرات اول تا سوم اهداء خواهد شد، عنوان کرد: سهمیه هر استان در هر رده یک نفر است و سایر علاقمندان می‌توانند با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت کنند، ضمن اینکه مسابقات در یک مرحله به انجام می‌رسد.

رحمتی‌نشاط با بیان اینکه برترین‌ها برای اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی برگزیده می‌شوند، بیان کرد: متولدین یازدهم دی‌ماه سال ۱۳۸۶ به بعد در رده سنی زیر هشت سال، متولدین یازدهم دی‌ماه سال ۱۳۸۴ در رده سنی زیر ۱۰ سال و متولدین یازدهم دی‌ماه سال ۱۳۸۲ در رده سنی زیر ۱۲ سال این مسابقات به رقابت می‌پردازند و برترین‌ها برای اعزام به مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا برگزیده می‌شوند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjihet.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما