سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 59
رحمتی خبر داد:

مسابقات قهرمانی شطرنج قم پایان یافت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت شطرنج استان قم از معرفی برترین‌های پیکارهای شطرنج قهرمانی استان قم خبر داد.
مسابقات قهرمانی شطرنج قم پایان یافت
به گزارش قم نیوز، حسین رحمتی اظهار داشت: توسعه بخش قهرمانی رشته ورزشی شطرنج که یک رشته فکر همراه با تمرکز و استفاده از ذهن فعال و خلاق است، یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه های هیئت جدید شطرنج قم است.

وی که از حدود دو ماه قبل با کسب اکثریت آرا در مجمع انتخابات هیئت شطرنج قم، مسئولیت ریاست هیئت شطرنج استان قم را بر عهده گرفته است، ادامه داد: باتوجه به وجود استعدادهای بالقوه در این رشته فرصت مناسبی برای برگزاری رقابت‌های شطرنج قهرمانی قم دیدیم و این مسابقات را برگزار کردیم.

رئیس هیئت شطرنج استان قم ابراز داشت: در پایان این مسابقات مصطفی مرادی با کسب شش امتیاز موفق به کسب مقام قهرمانی شد و بعد از وی نجاح خازن با کسب پنج امتیاز، جواد جهان‌بیگی، مجید کربلایی و وحید الله‌وری در رده‌های سوم تا ششم ایستادند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات، بیان داشت: در هیئت شطرنج قم برنامه‌ریزی برگزاری این رقابت‌ها با دقت لازم صورت گرفت تا این دوره از مسابقات با حضور چهره‌های شاخص و عموم شطرنج‌بازان استان قم برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی قم فرصت مناسبی برای شناسایی نیروهای جوان و آینده‌دار این رشته ورزشی است، بیان داشت: در واقع این مهم‌ترین هدف هیئت است تا آینده بسیار خوبی را برای شطرنج قم به وجود بیاوریم.

رحمتی‌نشاط همچنین از طرح و برنامه هیئت شطرنج قم برای برگزاری مسابقات لیگ این رشته ورزشی در قم خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نبوغ و استعدادی که در شطرنج قم سراغ داریم، قطعا برگزاری لیگ می‌تواند موجب پویایی این رشته ورزشی شود.

وی در ادامه گفت: دفتر هیئت شطرنج قم واقع در مجموعه ورزشی شهید حیدریان همه روزه آماده پذیرایی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی و همچنین سرویس‌دهی به عموم دوستداران شطرنج است و محدودیتی برای حضور شهروندان وجود ندارد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم افزود: در هر دو بخش مردان و بانوان فعالیت می‌کنیم و در رده‌های سنی مختلف نیز امکانات و تجهیزات برای استفاده عموم فراهم است و با حمایت‌های تربیت بدنی و فدراسیون شطرنج همچنان به دنبال تجهیز فضا و امکانات نیز هستیم.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای حضور موفق شطرنج‌بازان تیم تربیت بدنی قم در ادامه رقابت‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور اشاره کرد و ابراز داشت: برای این منظور همه روزه نفرات تیم شطرنج قم در سالن این رشته در مجموعه حیدریان حضور می‌یابند.

رحمتی نشاط تصریح کرد: حمایت‌های خوبی از سوی اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون شطرنج از هیئت شطرنج استان قم صورت می‌گیرد و با برنامه‌های متنوعی که در هیئت جدید برای رشد و توسعه این رشته ورزشی در نظر داریم، ان‌شاءالله شاهد موفقیت روز افزون شطرنج قم خواهیم بود.

وی همچنین به حضور شطرنج باز قمی در جمع برترین‌های کشور اشاره کرد و افزود: در جشنواره سراسری شطرنج که با حضور چهره‌های شاخص این رشته در زنجان برگزار شد، مصطفی مرادی توانست با کسب هشت امتیاز به فینال رقابت‌ها صعود کند که این موفقیت برای نخستین بار در شطرنج قم رقم خورد.

انتهای پیام/م
https://qomnews.ir/vdcjz.eiuuqehffs.html
نام شما
آدرس ايميل شما