يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 7035

مدرسه شطرنج قم راه اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت شطرنج استان قم از راه اندازی مدرسه این رشته ورزشی در قم برای آموزش علاقمندان خبر داد.
مدرسه شطرنج قم راه اندازی شد
به گزارش قم نیوز، حسین رحمتی نشاط اظهار کرد: شطرنج از جمله رشته‌هایی است که در سال‌های اخیر با توجه ویژه‌ای که به امر آموزش در این رشته ورزشی شده، توانسته است جایگاه خوبی در بین رشته‌های فعال ورزشی قم به دست بیاورد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شطرنج از جمله رشته‌های نوپا در مقایسه با دیگر رشته‌های ورزشی قم به شمار می‌رود اما در هر دو بخش دختران و پسران و همچنین آقایان و بانوان از چهره‌های مستعد و دارای توانایی بسیار بالایی برخوردار است.

رییس هیئت شطرنج استان قم اضافه کرد: در دو سه سال اخیر که از حضور تیم شطرنج قم در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی شطرنج کشور یعنی لیگ برتر می‌گذرد، توانسته‌ایم با تکیه بر توان و استعداد شطرنج بازان بومی در لیگ برتر حضوری موفق داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۰ و لیگ برتر فصل گذشته شطرنج باشگاه‌های کشور هم در مسابقات قهرمانی کشور و هم در لیگ برتر با شطرنج بازان نوجوان و جوان مستعدی در کنار چند با تجربه به مصاف حریفان رفتیم و خوشبختانه نتایج خوبی برای تیم‌های قم رقم خورد.

رحمتی نشاط ابراز داشت: در تلاش برای رشد و پیشرفت این رشته ورزشی و تربیت نیروهای جدید مستعد، هیئت شطرنج امر آموزش را در اولویت برنامه‌های خود در آغاز سال جاری قرار داده است و سعی می‌کنیم از فرصت تابستان نیز بهره برداری مطلوبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده‌ها علاقمند به حضور فرزندان خود در این رشته ورزشی هستند و در ایام اوقات فراغت تابستان شاهد مراجعات بسیار زیادی از سوی شهروندان قمی به هیئت شطرنج برای حضور فرزندان آنها در برنامه‌های آموزشی هیئت شطرنج هستیم.

رییس هیئت شطرنج استان قم یاد آور شد: به همین منظور مدرسه شطرنج قم با نام مدرسه بزرگمهر ویژه آموزش رشته ورزشی شطرنج زیر نظر مدرسان رسمی و مجرب فدراسیون شطرنج برای تمام رده‌های سنی دختران و پسران فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ابراز داشت: شعبه اول مدرسه شطرنج قم در دفتر هیئت شطرنج واقع در مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان قم واقع شده است در حالی که علاقمندان به این رشته می‌توانند به شعبه شماره دو در مجموعه ورزشی میثم واقع در میدان سالاریه قم مراجعه کنند.

رحمتی نشاط بیان کرد: آموزش‌ها در این مدرسه برای شطرنج بازان در هر دو بخش مبتدی و پیشرفته انجام می‌شود و تمام برنامه‌های آن زیر نظر مستقیم هیئت شطرنج استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.w9urak9znpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما