شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 36988
29 بهمن

هفدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه از برگزاری هفدهمین همایش کتاب سال حوزه در روز 29 بهمن امسال خبر داد.
هفدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی حقی با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: ۹۱۲ اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شد که از بین آنها ۲۵۰ اثر به مرحله داوری‌های اصلی همایش راه پیدا کردند و از بین آنها ۴۰ اثر به عنوان اثر برتر شناخته شدند که در قالب برگزیده، شایسته تقدیر و قابل تحسین در روز همایش به جامعه علمی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به نحوه ارزیابی و مراحل آن گفت: در مجموع ۱۳۰ نفر از داوران کتاب سال در ارزیابی آثار همکاری داشتند که برخی از فضلای حوزه و برخی از متخصصان دانشگاهی بودند که از آنها استفاده کردیم.

دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: مجموعه آثار در ۱۶ گروه علمی اخلاق و عرفان، ادبیات و هنر،‌ اقتصاد و مدیریت، تاریخ و سیره،‌ ترجمه، تصحیح و تحقیق، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم اجتماعی، ‌حقوق و علوم سیاسی، حدیث و رجال و تکنولوژی آموزشی تقسیم‌بندی شدند.

وی عنوان کرد: مجموعه اطلاعات تحلیلی تعدادی از گروه‌های همایش کتاب سال را استخراج و کل امتیازات شاخص‌ هر گروه را به طور جداگانه محاسبه کردیم.

حقی ادامه داد: این اطلاعات در اختیار انجمن‌ها و گروه‌های هیئت‌ داوری قرار گرفته و بر اساس آنها بیانیه‌های جداگانه‌ای را تدوین و تنظیم کردند که همزمان با همایش کتاب سال این بیانیه‌ها منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت انتشار بیانیه‌ها گفت: این بیانیه‌ها می‌تواند نقاط قوت و ضعف هر یک از گروه‌های علمی که در همایش شرکت کردند را به مراکز پژوهشی، ناشران و پژوهشگران اعلام کند، انتشار این اطلاعات و تحلیل‌ها راهنمای خوبی است تا پژوهشگران بتوانند آثار خود را به کدام سمت و سو باید هدایت کنند تا کارآمدی بیشتری داشته باشد.

دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: مجموعه این فعالیت‌ها دارای عنوان وضعیت‌شناسی آثار همایش کتاب سال حوزه در گروه‌های علمی مختلف بوده که برای نخستین بار همزمان با همایش این کار اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: امسال از شخصیت مرحوم آیت‌الله محمدمهدی آصفی بروجردی تجلیل می‌شود.

هفدهمین همایش کتاب سال حوزه ۲۹ بهمن در سالن همایش‌های مدرسه امام کاظم با حضور استادان و پژوهشگران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdjn0s.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما