دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 3703
همزمان با روز فضای سبز و هوای پاک آغاز شد؛

کاشت 124 هزار اصله نهال در خیابان‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: اجرای طرح کاشت 124 هزار اصله نهال در شبکه اصلی خیابان‌های شهر از امروز 26 دی ماه آغاز و تا دو ماه ادامه دارد.
کاشت 124 هزار اصله نهال در خیابان‌های قم
به گزارش قم نیوز، محسن صالحی امروز اظهار داشت: رشد روزافزون شهرها و زندگی شهرنشینی، توسعه هر چه بیشتر فضای سبز و پارک‌ها را که در بهبود شرایط محیط زیست نقش موثر دارد، اهمیت بخشیده است.

وی ادامه داد: گام‌های موثری در توسعه فضای سبز توسط شهرداری قم آغاز شده و امید است با یک برنامه‌ریزی منظم و منسجم در چند سال آینده، فضای سبز شهر قم افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز در مرکز شهر و مکان‌های عمومی صورت می‌گیرد و به طور معمول در خیابان‌های فرعی درختکاری و توجه به فضای سبز کمتر دیده می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۶ دی ماه افزود: روز فضای سبز و هوای پاک حفظ و توسعه فضای سبز در شهر یکی از وظایف اصلی شهرداری است.

صالحی یادآور شد: اجرای طرح کاشت ۱۲۴ هزار اصله نهال در شبکه اصلی خیابان‌های شهر از امروز آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: این طرح در مدت زمان دو ماه انجام خواهد شد و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد.

وی کاج، زیتون تلخ، زبان گنجشگ و توت کاکوزا را از انواع گونه‌های کاشته شده عنوان و تصریح کرد: مجری این طرح شهردار‌ی‌های مناطق هشت‌گانه شهر هستند.

صالحی بیان داشت: هزینه اجرای این طرح اعم از خرید نهال، حمل، آماده‌سازی و کاشت آن بالغ بر دو میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: ایجاد اینگونه فضای سبز در قالب فضای سبز خطی واقع در کنار خیابان‌هاست.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح، باغچه‌های موجود در سطح خیابان‌ها که برخی از آنها کم درخت‌ هستند، تکمیل می‌شود و برخی دیگر از باغچه‌ها که نیاز به باز کاشت نهال دارند، توسعه می‌یابند.

به گفته صالحی، توسعه فضای سبز تا پایان اردیبهشت ماه که فصل مناسب کاشت درخت به اتمام می‌رسد، ادامه دارد و ۵۰۰ هکتار کار توسعه فضای سبز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: درخت‌های کاشته شده از نوع پهن برگ و سازگار با اقلیم قم بوده و مضر و آلرژی‌زا نیستند.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهرهای گرمسیری ۱۵ تا ۲۵ متر مربع است، گفت: سرانه فضای سبز در قم ۱۵ متر مربع بوده که این میزان در کشور ۱۱ متر مربع است.

صالحی عنوان کرد: قم یک شهر گرمسیری بوده و با توجه به اقلیم و شرایط موجود آب و هوایی باید تا ۲۵ متر مربع سرانه سبز در آن توسعه یابد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.78xbjh8fx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما