سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 3118

توسعه و حفظ فضای سبز شهر نیازمند همکاری مردم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: اگر مردم به تاثیرات وجود یک درخت بر انسان، آب و هوای شهر، زیبایی و... آگاه شوند در کاشت درخت و نهال همکاری خواهند کرد.
توسعه و حفظ فضای سبز شهر نیازمند همکاری مردم است
به گزارش قم نیوز، محسن صالحی امروز در خصوص توسعه فضای سبز توسط مردم اظهار کرد: حفظ و توسعه فضای سبز در شهر یکی از وظایف اصلی شهرداری است، اما همکاری‌های مردم نیز در این زمینه موثر است.

وی افزود: اگر مردم به تاثیرات زیست محیطی واقف بوده و از تاثیرگذاری وجود درختان در شهر آگاه باشند، به توسعه فضای سبز در منازل، کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌پردازند و در نگهداری آن تلاش می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه فضای سبز در مرکز شهر متمرکز شده است، عنوان کرد: ایجاد فضای سبز در مرکز شهر و مکان‌های عمومی صورت می‌گیرد و به طور معمول در خیابان‌های فرعی درختکاری و توجه به فضای سبز کمتر دیده می‌شود.

صالحی خواستار توجه شهروندان به ایجاد فضای سبز در خیابان‌های فرعی شد و خاطرنشان کرد: فضای سبز و درختکاری در خیابان‌های فرعی، نیازمند توجه مردم است تا در خیابان‌ها به کاشت و نگهداری درخت بپردازند.

توسعه فضای سبز خیابان‌های فرعی توسط مردم دنبال شود
وی مشارکت مردم را در حفظ فضای سبز تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم در حفظ و کاشت درخت بسیار موثر است و توجه به آن در خیابان‌های فرعی اهمیت موضوع را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: اگر مردم به تاثیرات وجود یک درخت بر انسان، آب و هوای شهر، زیبایی و... آگاه شوند در کاشت درخت و نهال همکاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ شهروندی توجه عموم مردم را می‌خواهد، ذکر کرد: این فرهنگ باید نهادینه شود که اگر گلی کاشته می‌شود برای لذت بردن بصری است تا مردم بتوانند از زیبایی آن بهره ببرند و نباید با چیدن گل‌ها فضای شهری را خدشه‌دار کنند.

ایجاد فرهنگ شهروندی نیازمند همکاری تمام شهروندان است
صالحی تصریح کرد: مردم بهترین همکاران شهرداری‌ها هستند که می‌توانند در توسعه فضای سبز و درختکاری سهیم باشند، کاشت درخت در حیاط خانه توسط شهروندان با توجه به اینکه هزینه چندانی ندارد، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به انجام پروژه‌های مهم عمرانی توسط شهرداری اضافه کرد: ایجاد فضای سبز در اولویت‌های پایین‌تری قرار دارد و این نیاز به همت و تلاش خود مردم دارد تا برای رسیدن به نقطه ایده‌آل در این مبحث همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.z8xbjh8zv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما