سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : 37051
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

39 اثر کاندیدای برگزیده شدن هفدهمین همایش کتاب سال حوزه شدند

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: 39 اثر در هفدهمین دوره کتاب سال حوزه کاندیدای برگزیده شدن بودند که از این تعداد 13 اثر به عنوان برگزیده،‌ هشت اثر شایسته تقدیر و 18 اثر نیز شایسته تحسین هستند.
39 اثر کاندیدای برگزیده شدن هفدهمین همایش کتاب سال حوزه شدند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عماد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری هفدهمین همایش کتاب سال حوزه علمیه اظهار کرد: همایش کتاب سال حوزه ۲۹ بهمن امسال در سالن همایش مدرسه امام موسی کاظم با حضور اندیشمندان، ‌صاحب‌نظران و برخی از مراجع تقلید برگزار می‌شود و برگزیدگان این دوره که امتیاز لازم را کسب کرده باشند، تقدیر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۹۱۱ عنوان اثر در قالب تک جلد یا مجموعه‌ای به جشنواره کتاب سال ارسال شده که از این تعداد ۸۳۸ اثر در قالب کتاب و ۷۳ اثر در قالب پایان‌نامه ارائه شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال گذشته تعداد آثار ارسال شده در قالب کتاب از ۷۸۰ به ۸۳۸ کتاب افزایش پیدا کرده، در این دوره ۷۳ پایان‌نامه برای شرکت در همایش ارائه شده است.

وی با اشاره به جنسیت نویسندگان گفت: در این دوره ۸۷۸ اثر را آقایان و ۳۳ اثر را بانوان تولید و ارائه کردند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

عماد عنوان کرد: در این دوره ۷۹۶ اثر به زبان فارسی، ۱۰۲ اثر به زبان عربی و ۱۳ اثر به سایر زبان‌های زنده دنیا به جشنواره رسیده است که در این بخش زبان‌های غیرفارسی افزایش نسبی داشتند.

وی یادآور شد: از نظر ملیت ۸۱۷ اثر تولید و ارائه شده به کتاب سال حوزه را افراد دارای ملیت ایرانی و هموطنان ایرانی تولید کرده‌اند و ۹۴ اثر از سوی مهاجران در حوزه‌های علمیه یا ارسالی از حوزه‌های علمیه خارج کشور بوده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه ادامه داد: در این دوره کتاب سال ۳۹ اثر کاندیدای برگزیده شدن هستند که از این تعداد ۱۳ اثر به عنوان برگزیده،‌ هشت اثر شایسته تقدیر و ۱۸ اثر نیز شایسته تحسین هستند.

وی با اشاره به امور دیگر انجام شده گفت: همزمان با بررسی‌های علمی، محتوایی و ارزیابی کتاب سال توانستیم کار تحلیل و ارزیابی وضعیت تولید کتاب را در رشته‌های مختلف دانش همزمان با انجام فرآیند ارزیابی و نهایی‌سازی داوری‌ها انجام دهیم.

عماد خاطرنشان کرد: وضعیت قوت، ضعف و پیشنهادات بهبود هر عرصه‌ای از تولیدات علمی در دانش‌ها و گروه‌های دانشی کتاب سال بررسی شده است.

وی یادآور شد: سه نفر از اعضای شورای علمی در قالب کار مشترک تمام ارزیابی‌ها را تحلیل کرده و مجموعه نقاط قوت و ضعف را بررسی کردند و با توجه به آن پیشنهاداتی ارائه شد که می‌تواند برای تحول در عرصه دانش راهگشای دستگاه‌های علمی، محققان و پژوهشگران باشد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به تصمیم شورای سیاست‌گذاری همایش کتاب سال حوزه گفت: از دو دوره گذشته این بحث مطرح بود که کتاب سال حوزه که فعالیت‌های علمی در عرصه کتاب و پایان‌نامه را مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهد و برگزیده‌ترین آثار را به جامعه علمی معرفی می‌کند، در حوزه مقالات و نشریات علمی نیز کاری مشابه همایش کتاب سال انجام دهد.

وی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفت به عنوان همایش همسان و متناظر با کتاب سال حوزه همایش ارزیابی، شناسایی و تقدیر از مقالات برتر تولید شده، در حوزه‌های علمیه را برگزار کند.

عماد با بیان اینکه فرآیند برگزاری نخستین جشنواره مقالات برتر علمی حوزه علمیه طراحی شده است گفت: امیدواریم در سال ۹۵ این جشنواره را برگزار کنیم، البته مقالات باید در نشریات دارای درجه رسمی حوزه‌های علمیه منتشر شده باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfyxdm.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما