چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 37085
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

هنر برخاسته از ارز‌ش‌های اسلامی نیازمند قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه کشور ایران اسلامی به ظرفیت‌های استان قم نیاز دارد، گفت: گسترش هنر برخاسته از ارزش‌های اسلامی به هنرمندان و هنر استان قم نیازمند است.
هنر برخاسته از ارز‌ش‌های اسلامی نیازمند قم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی امشب در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت استان قم که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جلسه اداری استان قم همزمان با آیین افتتاحیه تالار مرکزی شهر سبب شد نتوانیم در این مراسم میزبان هنرمندان قمی باشیم.

وی با بیان اینکه وسعت تالار مرکزی شهر قم بیش از ۱۰ هزار مترمربع است، اضافه کرد: این تالار با ظرفیت ۶۵۰ نفر و چهار سالن مختلف نخستین سالن به بهره‌برداری رسیده تخصصی تئاتر کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه تالار مرکزی شهر قم در زمان موعد افتتاح شده است، تصریح کرد: بزرگترین نگارخانه استان قم در این تالار ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم آن را با مناسبت‌ترین امکانات تجهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها فرصتی است تا بتوانیم سن متحرکی را برای نخستین سالن تئاتر تخصصی کشور ایجاد کرده و دکورهای متفاوتی را برای نمایش‌های تئاتر داشته باشیم که امیدواریم با عنایت رئیس مجلس شورای اسلامی اعتبار مشخصی توسط سازمان برنامه و مدیریت بودجه کشور به این امر اختصاص داده شود.

دانشی با تاکید بر اینکه تجهیز تالار مرکزی شهر قم نیازمند اعتبار است، عنوان کرد:‌ در این تالار انجمن‌های مختلف هنری و اساتید برجسته استان در ۷۰ اتاق مختلف ساماندهی می‌شوند.

وی از ظرفیت‌های ویژه استان قم یاد کرد و ادامه داد: حضور هنرمندان قمی در سریال «کیمیا» به عنوان طولانی‌ترین سریال صدا و سیما، برگزاری کنگره شعر حوزه در تهران، اجرای تئاتر «شام آخر» و «اروند خون» توسط هنرمندان قمی جایگاه هنر استان قم را به اثبات رسانده است.

دانشی با اشاره به اینکه کشور ایران اسلامی به ظرفیت‌های استان قم نیاز دارد، تصریح کرد: گسترش هنر برخاسته از ارزش‌های اسلامی به هنرمندان و هنر استان قم نیازمند است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccpxq1.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما