شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : 37138
مدیر داخلی کتابخانه تاریخ اسلام و ایران خبر داد

گردآوری 150 هزار کتاب تخصصی در کتابخانه تاریخ اسلام و ایران

قم نيوز : قم نیوز: مدیر داخلی کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران از گردآوری 150 هزار کتاب تخصصی تاریخی در این کتابخانه خبر داد.
گردآوری 150 هزار کتاب تخصصی در کتابخانه تاریخ اسلام و ایران
به گزارش قم نیوز، علیرضا اباذری با اشاره به اینکه این کتابخانه از حدود ۲۰ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون بر آثار خود افزوده است، گفت: اکنون ۱۵۰ هزار جلد کتاب از کتاب‌های ارزشمند تاریخی در این مجموعه نگه‌داری می‌شود و در اختیار تاریخ‌پژوهان قرار دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی از این کتابخانه و تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین رسول جعفریان تاریخ‌پژوه و مدیر این کتابخانه در بهبود منابع موجود در آن یادآور شد: در آینده نزدیک کتابخانه محدث ارموی که در حال حاضر نیز در زیرمجموعه کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران فعالیت می‌کند در یک مجموعه واحد در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیر داخلی کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران با اشاره به گسترش فضای در اختیار این کتابخانه افزود: کتابخانه محدث ارموی دارای ۲۵ هزار رکورد از آثار تاریخی است که از میان آنها ۵ هزار و ۵۰۰ اثر شامل کتاب‌های چاپ سنگی می‌شود و از این حیث مجموعه‌ای ارزشمند از کتاب‌های تاریخی به شمار می‌رود.

این مسئول مجموع آمار کتاب‌هایی که در کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران و کتابخانه محدث ارموی نگه‌داری می‌شود را ۱۷۵ هزار رکورد دانست و گفت: تلاش شده است روز به روز بر غنای این مجموعه تخصصی افزوده شود.

اباذری با اشاره به موضوع کتاب‌هایی که در این کتابخانه گردآوری شده است اظهار کرد: کتاب‌های کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران در موضوع کلی تاریخ اسلام و ایران است و در حول این موضوع کتاب‌های مختلف مرتب با حدیث، جغرافیا، فرهنگ و تمدن و... به علاقمندان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbw8bf.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما