سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 37216
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار خبر داد

تحصیل 670 نفر دانش‌پژوه طلبه در مرکز فقهی ائمه اطهار

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: 670 نفر دانش‌پژوه طلبه در بخش‌های مختلف مرکز فقهی ائمه اطهار در قم مشغول به تحصیل هستند.
تحصیل 670 نفر دانش‌پژوه طلبه در مرکز فقهی ائمه اطهار
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدجواد نورموسوی اظهار کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار به عنوان یکی از مراکز قوی اجتهادی و فقهی جهان اسلام در زمینه توسعه و بالندگی فقه راستین تشیع و پاسخگویی به نیازهای زمان به همت آیت‌الله فاضل لنکرانی در سال ۷۶ در قم تاسیس شد.

وی با بیان اینکه دفتر اصلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در شهر قم واقع شده است گفت: شعبه‌های دیگر مرکز در مشهد، تهران،‌ کشورهای انگلستان، روسیه،‌ سوریه، آذربایجان،‌ مالزی، اندونزی و افغانستان قرار دارد و دانش‌پژوهان این مراکز از نخبگان حوزوی، مناطق و کشورهای خود هستند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار خاطرنشان کرد: این مرکز آموزش فضلا و محققان، تربیت فقیهان شایسته، مجتهدان متعهد و آگاه به مقتضیات زمان،‌ فراهم آوردن امکانات لازم و بستر مناسب برای مطالعات و پژوهش‌های ژرف در فقه و اصول، درک و پاسخگویی به مسائل جدید و تالیف و نشر کتب و مقالات علمی را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی مرکز گفت: بالغ بر ۲۰ گروه پژوهشی در این مرکز فعالیت می‌کنند، در سطوح عالی با تمهیدات و شرایط خاص نخبگان، فضلا و طلاب حوزه را انتخاب و در کلاس‌ها و گروه‌های علمی تابع زیر نظر استادان مجرب و فاضل حوزه پرورش پیدا می‌کنند.

نورموسوی خاطرنشان کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار از نظر علمی یکی از غنی‌ترین مراکز علمی دنیا است و این مرکز ۱۹ سال در آموزش تخصصی فقه و اصول، ۱۳ سال در زمینه کلام و مذاهب اسلامی و پنج سال در زمینه تفسیر فعالیت دارد.

وی یادآور شد:‌ در مجموع ۶۷۰ نفر دانش‌پژوه طلبه در بخش‌های مختلف مرکز فقهی ائمه اطهار در قم مشغول به تحصیل هستند. مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به نشست‌های علمی مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: بیش از ۱۱۷ نشست علمی در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شده که در این نشست‌ها شخصیت‌های حوزه، دانشگاه و شخصیت‌های علمی کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکایی و خاورمیانه حضور پیدا کردند و یکی از غنی‌ترین نشست‌های علمی در این مرکز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciqrap.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما