پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : 37571

آیت‌الله نوری همدانی:قیمت‌گذاری کالا و خدمات مدیریت شود

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی با اشاره به اختلاف قیمت کالا و خدمات در زمان‌ها و مکان‌های مختلف گفت: هرج و مرج در قیمت‌گذاری‌ها ربطی به تحریم ندارد و باید توسط قدرت و نظارت ما حل و فصل شود.
آیت‌الله نوری همدانی:قیمت‌گذاری کالا و خدمات مدیریت شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در کشور مشکل سیاسی نداریم اما درگیر مشکلات اقتصادی به ویژه در زمینه بیکاری، گرانی و تولید هستیم.

وی با بیان اینکه معیشت مردم خیلی مهم است گفت: مشکلات اقتصادی خیلی زود خود را نشان می‌دهند بنا بر این مسئولین باید به فکر این امر باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: قیمت کالاها و خدمات باید توسط کارشناسان تعیین شود و در سراسر کشور یکسان باشد نه اینکه در بالای شهر، پایین شهر، روستا و بین راه متفاوت باشد.

وی افزود: هرج و مرج در قیمت‌گذاری‌ها ربطی به تحریم ندارد و باید توسط قدرت و نظارت ما حل و فصل شود.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: در زمینه هزینه‌های سفر، درمان، خوراک و پوشاک شاهد گرانی سالانه هستیم.

وی تصریح کرد: مسئله کاهش قیمت‌ها باید با توجه به اولویت‌ها مورد پیگیری قرار بگیرد و در این زمینه خوراک و پوشاک اولویت مردم است نه وسایل تجملاتی.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه قدرت بانک‌ها باید در راه اقتصاد اسلامی به کار گرفته شود گفت: مبنای کار بانک‌ها باید بر پایه مضاربه و رونق تولید و اشتغال باشد.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: پول‌های موجود در بانک‌ها باید در راه رونق تولید و اشتغال به کار گرفته شوند نه قرض دادن و سود گرفتن.

وی با اشاره به حرام بودن دریافت دیرکرد ابراز کرد: گرفتن جریمه برای تاخیر در ادای قرض، حرام است و نتیجه‌اش ثروت‌مندتر شدن ثروت‌مندان و فقیرتر شدن فقیرهاست.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: این سخنان را به رئیس بانک مرکزی هم گفتم اما فایده‌ای نداشت.

وی امنیت کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: امنیتی که بر ایران حاکم است در کشورهای کمی دیده می‌شود و این امر در سایه تلاش نیروهای نظامی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشور، دارای ظرفیت‌های زیادی است اظهار کرد: باید از نعمت‌ها بهره‌برداری و از ظرفیت‌های فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده کرد.

وی افزود: زمین‌های خالی بسیار زیادی در کشور وجود دارند؛ چرا از آن‌ها بهره‌برداری نمی‌شود؟

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: خدا انسان را برای کار آفریده به همین دلیل باید در پی کار باشیم و از ظرفیت‌های گوناگون استفاده کنیم.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdccspq1.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما