دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : 37630
منبع : پایگاه خبری پلیس قم
فرمانده انتظامی استان قم:

رضایت 81 درصدی تماس گیرندگان با 197 قم

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم از رضایتمندی بیش از 81 درصدی مردم از رسیدگی به مطالباتشان در دفتر نظارت همگانی 197 این فرماندهی خبر داد.
رضایت 81 درصدی تماس گیرندگان با 197 قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی اظهار کرد: هر سازمانی به ویژه نیروی انتظامی که یک سازمان تنومند و با مسئولیت‌های متفاوت و حساسی است باید سیستم‌های نظارتی و پایش داشته باشد تا اینکه بتواند در آن مداری که قانون و قانونگذار برای آن مشخص کرده حرکت کرده و به وظایف خود عمل کند.

وی افزود: پلیس قم نیز همانند سایر استان‌ها موضوع نظارت بر بخش‌های مختلف را در دستور کار خود دارد و یکی از سیستم‌هایی که کار نظارت و پایش را انجام می‌دهد، سیستم 197 است.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: 197 سامانه‌ای است که علاوه بر فرماندهی، معاونان نیز به صورت حضوری و تلفنی با مردم ارتباط برقرار کرده و مسئولان نیز حسب مقررات دستورات لازم را صادر می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته بیش از 2هزار و 600 تماس تلفنی و ارتباط مستقیم داشتیم که حدود 90 درصد آن ارتباط مستقیم با فرماندهی انتظامی استان و 10 درصد آن نیز به صورت تلفنی بود.

مجتبایی گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده بیش از 81 درصد از مردم قم از نحوه رسیدگی و پیگیری شکایات و درخواست‌هایشان در 197 رضایت دارند که میزان قابل قبولی است و امیدوارم بتوانیم برای اجرای صحیح مأموریت‌هایمان با بهره‌گیری از این سامانه بهتر از گذشته حرکت کنیم.

وی افزود: البته انتظارات مردم خیلی از وقت‌ها منطبق بر مقررات و قانون نیست و طبیعی است چون ضوابط اجازه نمی‌دهد امکانی برای انجام آن نیست و تأکید ما این است که با رفتار، اخلاق و پیگیری جدی مطالبات آن‌ها بتوانیم رضایتمندی ایشان را همواره داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در سامانه 197 تماس تلفنی بلافاصله پاسخ داده شده و شماره تماس گیرنده ثبت می‌شود و پس از پیگیری بستگی به درخواستی است که فرد دارد به وی اطلاع داده می‌شود و در نهایت 48 ساعت بیشتر زمان نمی‌برد.

وی افزود: بیشتر در خواست‌ها در حوزه‌های راهور، وظیفه عمومی و مربوط به اماکن و صنوف است.

مجتبایی افزود: هدف ما این است بتوانیم مردمی بودن نظام و پلیس را حفظ کرده که یکی از راه‌های اساسی تقویت ارتباط با مردم و اینکه مشکلات مانیتور شود این است که مردم مشکلات را مطرح کرده و پیشنهادها و نظراتشان را ارائه می‌دهند طبیعی است که فرماندهان بیشتر در جریان چالش‌ها و مشکلات قرار گرفته و در مسیر رفع آن اقدام می‌کنند.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdciuqap.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما