چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : 37676
خاطره فرمانده نیروی دریایی از عبور نیروی دریایی ایران از کانال سوئز

امیر سیاری: به دستور رهبر معظم انقلاب، نیروی دریایی از کانال سوئز گذشت / یک هفته دعای توسل خواندیم تا مبارک سقوط کرد

قم نيوز : قم نیوز: یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی که به همت مدیریت و بسیج این مدرسه از 22 فروردین ماه به مدت سه شب برگزار گردیده است در شب دوم مهمان فرمانده نیروی دریایی ارتش بود.
امیر سیاری در یادواره شهدای مدرسه حقانی قم.
امیر سیاری در یادواره شهدای مدرسه حقانی قم.
به گزارش قم نیوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش در یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان در یکی از سخنان خود فرمودند: «منافع کشور در دریا راهبردی و کلان است» که تعبیر گرانسنگی است، حال این که چگونه می شود از این منابع برای پیشرفت کشور استفاده کرد، نخست داشتن اقتدار و دیگری اراده که ما نیز همین را دنبال می کنیم.
وی افزود: در صدسال گذشته نفوذ استعمار و استکبار مانع استفاده ما از منافع خدادادی دریا شد و رهبری در این باره فرمودند: ما در گذشته های دور از دریا استفاده های فراوانی می کردیم چرا که ایرانیان دریانوردان ماهری بوده اند.

بازگشت به دریا تئوری ماست
فرمانده ارتش  با بیان این که اراده جمهوری اسلامی ایران استفاده از منافع کلان دریا است، گفت: ما تئوری بازگشت به دریا را به وجود آوردیم چون که بسیاری از امور ایران از طریق دریا است؛ شما ببینید ما با 15 کشور همسایه هستیم که با سه کشور فقط مرز زمینی، با چهار کشور هم مرز زمینی و هم مرز دریایی و با هشت کشور فقط مرز دریایی داریم که در مجموع هشتاد درصد مرزهای ما است؛ حدود 700 کیلومتر در شمال، نزدیک به 1000 کیلومتر در جنوب و حدود 800 کیلومتر در سواحل مکران.

وی ادامه داد: ارتباط ما با همه جهان ، فقط از طریق دریا میسر است و  جا به جایی بار در دریا نیاز به جاده و آسفالت ندارد، و بسیار هزینه ها را پایین می آورد ولی ما همین را هم از دست داده ایم و باید بنادر خودمان را آباد کنیم.

سردار سیاری اظهار داشت:در جهان بیشترین مواد غذایی در دریا وجود دارد ولی در سبد خوراکی کمتر دیده می شود و این هم کار استعمار است؛ برخی می گویند میگو ملخ دریایی  مکروه است در حالی که میگو منبع غنی فسفر است و باید در این زمینه نیز بازنگری کنیم.

به دستور رهبری مکران را احیا می‌کنیم / نامگذاری مکران براساس پیشینه تاریخی قوم بلوچ است
وی افزود: مکران همان دریای عمان است و در گذشته مکران نامیده می شد و رهبری معظم در یکی از دیدار ها به ما فرمودند: نام تاریخی مکران را احیا کنید و ما نیز تلاش زیادی برای این امر انجام دادیم و در دیدار دیگری رهبری فرمودند: آیا قوم بلوچ از این نام تاریخی راضی است؟ که ما بعد از تحقیقی متوجه شدیم خود قوم بلوچ در گذشته این مکان را مکوران می خواندند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که در کف دریا نیز منابع قابل استفاده فراوانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: می توان با این دریا، بیکاری را از بین برد، رهبری معظم در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند: روسیه در تاریخ ،کشور عقب مانده ای بود و زمانی که پتر کبیر رشد کشورهای اروپایی را بررسی کرد و به اروپای غربی رفت، متجه شد آن ها از راه دریا پیشرفت کرده اند و به همین جهت بندر سنتپترزبورگ را در کنار رودخانه ای درست کرد و از همان زمان حکومت رانی آنها آغاز شد ولی در کشور ما سلاطین بی لیاقت نتوانستند از این نعمت استفاده کنند

عبور بی خطر 3200 کشتی از خلیج عدن و باب المندب با اسکورت ایران
وی با اشاره به دزدی های دریایی چند سال اخیر نیز افزود: در دریای سرخ، خلیج عدن و باب المندب دزدان دریایی سومالی وجود دارند و منطقه را نا امن کردند درحالی که آن جا مهمترین راه عبور و مرور کشتی های ما است و تا امروز بالغ بر 3200 کشتی را از همین منطقه به سلامت عبور داده ایم و در این باره رهبری هم فرمودند: از نتایج حضور ایران در دریا ، سالم ماندن اقتصاد است و در غیر این صورت باید دست نیاز به سمت آمریکا دراز کنیم.

امیر سیاری ادامه داد: امروز مظهر اقتدار مردم در دریا نیروی های دریایی هستند و بسیاری از کشورهای دنیا باور نمی کنند که ناوشکن های ایرانی در اقیانوس آرام حرکت کنند در حالی که زیر فشار بدترین تحریم ها بودیم این را ناوشکن ساختیم چرا که اراده کردیم و توانستیم.

یک هفته دعای توسل خواندیم تا مبارک سقوط کرد
وی در پایان با ذکر خاطره ای از قرائت دعای توسل در دریا، گفت: برای نخستین بار رهبری معظم دستور دادند تا ناوها به سوریه بروند و برای رسیدن به بندر طرطوس سوریه ، باید از کانل سوئز در مصر عبور می کردیم و از دولت مصر اجازه می گرفتیم چرا که داخل خاک آن ها بود و حسنی مبارک هنوز حضور داشت و علی رغم این که از قبل پول به حساب آن ها واریز شده بود آن ها به ما اجازه عبور نمی دانند و یک هفته در آن جا ماندیم و دستور دادیم دعای توسل بخوانند؛ آن ها یک هفته هرشب دعای توسل را خواندند تا روز هشتم مبارک سقوط کرد و ما 48 ساعت بعد عبور کردیم و همه متعجب مانده بودند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdciqqap.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما