چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : 37702
آیت الله نوری همدانی مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت های هنر در ترویج فرهنگ اسلامی/ شهادت هنر مردان خدا

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس سازمان بسیج هنرمندان بر لزوم استفاده از ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ اسلامی تاکید کرد.
لزوم استفاده از ظرفیت های هنر در ترویج فرهنگ اسلامی/ شهادت هنر مردان خدا
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیران صنایع وزارت دفاع و جمعی از اعضای بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه اولین کار باید برای ما شناخت زمان باشد اظهارداشت: در روایات اهل بیت (ع) آمده است که هر عاقلی باید از زمان خودش با خبر باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه شناخت زمان به معنای ریشه یابی پدیده ها و ارزیابی آنها است افزود: وظیفه ما این است که شناخت کامل از نقشه های دشمنان داشته باشیم و زمان خود را به این واسطه به خوبی بشناسیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مسئله فرهنگ امروز دارای اهمیت بسیار زیادی است عنوان کرد: همه پیامبران که از طرف خداوند منصوب می شدند برای تبلیغ آمده بودند و در اولین مرحله فرهنگ مردم را مد نظر قرار می دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام همواره دنبال سرکوبی اسلام بوده اند تصریح کرد: نقشه های خصمانه دشمنان همچنان ادامه دارد و به دنبال نابودی اسلام هستند که باید هوشیار باشیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی بر سه رکن است گفت: در برابر اسلام آمریکایی که بر جهان حاکم بود امام نخستین رکن انقلاب یعنی اسلام ناب را به میدان آورد و توانست آن را به جهان معرفی کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید اسلام ناب را بشناسیم و آن را به جهان معرفی کنیم گفت: اسلام همه سراسر هنر است چون از مردم جاهلیت توانست ملتی بسازد که تمدنی شکوهمند داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تمدن اسلامی باید نگهداری و تقویت شود تصریح کرد: اولین رکن انقلاب اسلامی اسلام ناب است که همه آن نمونه ای هنر است، زیرا پیامبر اکرم (ص) شخصی بود که بدون سواد خواندن توانست کتابی مانند قرآن بیاورد که هنوز پس از هزار و چهارصد سال کسی حتی یک آیه شبیه آن نیاورده و به میزانی این کتاب هنرمندانه است که نمونه ای مانند آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهادت یکی دیگر از هنر مردان خداست خاطر نشان کرد: هنر باید جذاب باشد تا بتواند نظر دیگران را به خود جلب کند، مکتب اسلامی نیز باید جذاب باشد و به گونه ای هنرمندانه ارائه شود که دیگران را به خود جلب کند، اگر به اسلام با این نگاه توجه شود آن را هنری بی بدیل می بینیم؛ اسلام طوری مسلمانان را هنرمندانه تربیت کرده که شهادت را سعدات می دانند و برای رسیدن به آن از هم سبقت می گیرند.

آیت الله نوری همدانی گفت: هنرمند آن کسی است که توانسته استکبار را قلع و قمع کند گفت: امام خمینی(ره) با هنر خود نظام استکباری را نابود کرد و توانست نظام اسلامی به پا کند، دفاع مقدس نیز نمونه دیگر هنر امام (ره) بود که با 8 سال مقاومت هنرمندانه به نتیجه رسید.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdciryap.t1ayu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما