پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 37737
منبع : خبرگزاری مهر
مسئول دبیرخانه جشنواره هنرآسمانی:

درس اخلاق هنر در حوزه برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی گفت: درس اخلاق هنر به زودی در حوزه علمیه راه اندازی می شود.
درس اخلاق هنر در حوزه برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود ملکدار در جلسه بازدید آیت‌الله حسینی بوشهری از دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی، گفت: رویکرد دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی بر این اساس بوده است که خدمت توحیدمحوری را ارائه کند و خروجی مناسبی داشته باشد که هم از نظر محتوا خوب باشد و هم اینکه حوزویان با موضوع هنر آشنا شوند.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی بیان کرد: امروز رویکرد دنیا به سمت هنر است و تلاش ما این است که امروز در حوزه از این ابزار در راه ترویج دین استفاده شود تا تأثیرگذاری و بهره خاصی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جشنواره هنرهای آسمانی به امر پژوهش اهمیت خاصی داده می‌شود گفت: هر سال که جشنواره برگزار می‌شود امر پژوهش در هنر یکی از اولویت‌ها است و آثار خوبی نیز به جشنواره رسیده است و همچنین کلاس‌هایی را در این مورد برای آشنایی طلاب برگزار کرده‌ایم.

حجت الاسلام ملکدار تصریح کرد: در برگزاری دوره‌های آموزشی تنها به شهر قم اکتفا نکرده‌ایم بلکه در شهرستان‌های دیگر نیز بحث آموزش فیلم و فیلم‌نامه‌نویسی را در دستور کار قرار داده و کلاس‌هایی را نیز برگزار کرده‌ایم.

وی ابراز داشت: درصدد هستیم برای اینکه خروجی‌های جشنواره را به منصه ظهور برسانیم آثار پژوهشی ارسال شده به جشنواره‌ها را در کتابی عرضه کنیم تا هم ‌کارهای جشنواره عرضه شده باشد و هم در معرض قضاوت دیگران قرار بگیرد.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی با بیان اینکه جشنواره چهارم نشان داد که استقبال حوزویان از هنر بسیار زیاد است گفت: جشنواره‌های متعددی توسط مراکز مختلف در سال ۹۴ برگزار شد اما استقبال از این جشنواره به خاطر ارتباطی که با حوزه داشت بسیار خوب بود.

وی عنوان کرد: استقبال بسیار خوب از جشنواره هنرهای آسمانی نشان داد که امر هنر در حوزه باید جدی گرفته شود و زمینه‌های آن تقویت شود البته آسیب‌شناسی‌هایی هم باید داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ملکدار ادامه داد: هنر در حوزه باید به سمت اقتضائات حوزه جهت دهی شود و فکر می‌کنم تقویت دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی می‌تواند هنر در حوزه را به خوبی آسیب شناسی کند و به مسئله شناسی و موضوع شناسی در هنر که مسئله مهمی است بپردازد.

وی بیان کرد: پس از استقبال بسیار خوب از جشنواره چهارم هنرهای آسمانی پیشنهاد برگزاری پنجمین جشنواره به مدیریت حوزه داده شد و مدیریت حوزه با برگزاری این جشنواره موافقت کردند و این جشنواره با محتوای خوب و گسترده‌تر در سال ۹۵ برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی گفت: با توجه به زمینه‌ها اقتضائاتی که هنر دارد نیاز داریم که در حوزه درس اخلاق هنر در حوزه برگزار شود و این دبیرخانه در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه این جلسات را آغاز خواهد کرد.
انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdcguu9w.ak9uw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما