دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 378
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

پیام‌های جنگ باید بازخوانی شوند‌

قم نيوز : قم نیوز: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنگ مانند اقیانوسی بزرگ از معرفت، عبرت و درس است، گفت: هر اندازه جنگ بازخوانی شود پیام‌های جدیدی در دل خود دارد.
پیام‌های جنگ باید بازخوانی شوند‌
به گزارش قم نیوز، محسن رضایی ظهر امروز در همایش ایثار و شهادت که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: یاد شهدا و امام راحل(ره) را گرامی می‌داریم که هدایتگر ما بودند و ما را از ظلمت‌ها به سوی نور هدایت و راهنمایی کردند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: روحانیت مخلصانه پا به پای فرماندهان جلو می‌آمدند و یاد و خاطره شهدای آنها را گرامی می‌داریم و هر روز شاهد جلوه و ثمر نشستن دستاوردهای آنها هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنگ مانند اقیانوسی بزرگ از معرفت، عبرت و درس است، بیان کرد: هر اندازه جنگ بازخوانی شود پیام‌های جدیدی در دل خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: جنگ در کنار انقلاب دو تجربه بزرگ برای اداره کشور داشت و انقلاب توانایی مردم را و جنگ توانایی از طریق دولت اسلامی را نشان داد و در این صحنه ظهور و بروز را از خود نشان داد.
رضایی ادامه داد: کسانی‌که در زیر بیرق امام خمینی(ره) آمدند توانستند توانایی کشور را در اداره کشور را نشان دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب یک ایده و نظریه جدید بود که در روابط بین‌الملل و سیاست داخلی حکمرانی می‌کرد، بیان کرد: این نظریه جدید باید تست و امتحان خود را پس می‌داد ولی دشمنان جنگ را برای زیرسؤال بردن توانایی انقلاب به وجود آورده بودند و امام خمینی(ره) از آن برای اثبات توانایی اسلام استفاده کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جنگ ایجاد شده بود تا آبروی روحانیت ریخته شود و توانایی کشور زیرسؤال ببرند.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب ارتش و سپاه آمادگی جنگ را نداشتند ولی آنها در جنگ به صورت خشونت‌آمیز و بی‌رحمانه ورود پیدا می‌کردند.

رضایی عنوان کرد: ارتش عراق با اطمینان ۱۰۰ درصد جنگ در برابر ایران را آغاز کرد و صدام نیز در مصاحبه نخست خود این نکته را بیان کرد که تا پنج روز دیگر مصاحبه دوم خود را در اهواز دارد و این امر در حالی است که دولتمردان سیاسی به طور معمول مکان و زمان آینده را تعیین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت می‌خواستند کمر انقلاب اسلامی، امام و نظام نوپای نظام اسلامی را به زمین بزنند تا به دو نتیجه برسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنها قصد داشتند ملت ایران را به پاشنه قدیم برگردانند و انقلاب، استقلال و جمهوری اسلامی را بگیرند و به دیگر کشورها بگویند اگر دنبال ایران بروید به این سرنوشت گرفتار می‌شوید.

وی با بیان اینکه آمریکا و شوروی در جنگ ایران و عراق با یکدیگر متحد شده بودند، بیان کرد: این دو قدرت همیشه دو طرف دعوا بودند و به طور مستقیم یا غیر مستقیم با یکدیگر می‌جنگیدند.

رضایی خاطرنشان کرد: هواپیماهای مدرن، هلی‌کوپترهای آمریکایی و انگلیسی در اختیار کشور عراق قرار می‌گرفت تا به ایران با تجهیزات کامل حمله کند.

وی تاکید کرد: به تدریج این فضا در ایران شکل گرفت که جنگ ایران و عراق ۲۰ سال طول می‌کشد و امام خمینی(ره) در پاسخ فرمودند اگر جنگ ۲۰ سال نیز طول بکشد ما ایستاده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: عراق وارد پنج استان مرزی کشور شد و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آواره شدند و بنی صدر جبهه‌ها را رها کرد و مسئله و جبهه جدید و سنگینی در ۱۴ اسفند ماه سال ۵۹ در دانشگاه تهران درست کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنی‌صدر در سخنرانی خود در دانشگاه تهران جز شخص امام هر چیزی از دهنش درآمد به همه مسئولان سپاه و مجلس گفت و گروه‌های دموکرات از کردستان به دانشگاه تهران آمده بودند و کف و سوت می‌زدند.

رضایی عنوان کرد: گروه‌های منافق در آن دوران در دانشگاه تهران اسلحه‌خانه و تیربار داشتند و به طور رسمی در ایران فعالیت داشتند.

وی افزود: در فروردین ماه سال بعد مسعود رجوی از مرزهای شرقی سیستان و بلوچستان مخفیانه به تهران آمد و شورای مرکزی منافقین را در طی شش جلسه قانع کرد که باید به خط بزنیم چراکه بهترین فرصت بود و بین رهبری و رئیس جمهوری اختلاف افتاده بود و باید از این اختلاف حداکثر استفاده صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بنی صدر یک فرصت به وجود آورده بود و موسی خیابانی به عنوان نفر دوم منافقان زیر بار نمی‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: منافقان در آن دوران ۱۷ هزار عضو و ۷۰ هزار نفر سمپاد داشتند و تشکیلات منافقان کافی بود که پنج دولت را سرنگون کند.

رضایی با اشاره به اینکه منافقان از نداشتن اجازه ملاقات با امام خمینی(ره) دلخور بودند، بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند منافقان اسلحه‌ها را تحویل دهند من خود به ملاقات آنها می‌روم.

وی خاطرنشان کرد: منافقان تنها راه را در مظلوم‌نمایی دانستند و دختران و پسران را به سر چهار راه‌ها به عنوان مجاهد کشانده و سپس شروع به جوسازی کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اردیبهشت ماه سال ۶۰ معرکه‌ای در ایران آغاز شد و در زمینه ضرب و شتم به جوسازی می‌پرداختند.

وی با اشاره به عزل بنی‌صدر در ۲۵ خرداد سال ۶۰ گفت: منافقان اعلام جنگ مسلحانه را در شرایطی کردند که پنج استان در اشغال نیروهای عراق قرار داشت و در شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، کرمان به نبرد پرداختند.

رضایی خاطرنشان کرد: ششم تیر ماه ضبط در سخنرانی مقام معظم رهبری منفجر شد و هفتم تیر ماه کل ساختمان حزب جمهوری را منهدم کردند و مجلس از اکثریت افتاده بود.

وی بیان کرد: وقتی مشاهده کردند از طریق جنگ به جایی نرسیدند حادثه بزرگ داخلی را درست کردند تا با ضربه دوم ما را از پای درآورند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بخشی از تاریخ ایران که مسائل اطلاعاتی و امنیتی است و آنچنان اسرار مهمی در سال‌های ۵۹، ۶۰ و ۶۱ وجود دارد که اگر مردم و نخبگان سیاسی بفهمند که چه خون‌هایی پای نظام ریخته شده حتی یک لحظه اختلاف نمی‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcbuwbfprhbz.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما