شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 38007
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم:

اقدامات حضرت زینب(س) از تحریف واقعه عاشورا جلوگیری کرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: اگر برنامه‌ها و اقدامات حضرت زینب(س) و دیگر اهل بیت(ع) نبود، حادثه کربلا به صورت تحریف شده به مردم نشان داده می‌شد و اجازه نمی‌دادند حقایق بازگو شود.
اقدامات حضرت زینب(س) از تحریف واقعه عاشورا جلوگیری کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار خصوصیات منحصر به فردی دارند که از جمله آنها علم، دانش و خردمندی ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در زمینه وضعیت سیاسی جامعه و اینکه چه کسی بر سرنوشت جامعه حاکم باشد و ولایت الهی و حاکمیت مورد رضایت خداوند در جامعه وجود داشته باشد، حساسیت فوق‌العاده‌ای داشتند، بنابراین زندگی، فرزندان و سلامت خود را در این مسیر فدا کردند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به فداکاری‌های حضرت زینب(س) افزود: این بانوی بزرگوار در مسیر امام زمان و ولایت الهی همه فرزندان خود را فدا کردند و دوران سخت اسارت را پشت سر گذاشتند.

کلباسی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ها و اقدامات حضرت زینب(س) و دیگر اهل بیت(ع) نبود، حادثه کربلا به صورت تخریب شده به مردم نشان داده می‌شد و اجازه نمی‌دادند حقایق بازگو شود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با سخنرانی‌ها و نطق‌های آتشین توطئه دشمنان را به نفع اهل بیت(ع) تغییر دادند، گفت: این تاریخ‌سازی مسئله کمی نیست، بانویی با زعامت اسیران، این مسئولیت سنگین را انجام دهند و در مسیر تحقق اهداف اسلام ناب محمدی و علوی گام بردارند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchqvnx.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما