چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 38302
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس شورای شهر قم:

بلوار پیامبر اعظم به محوری آیینی تبدیل شود

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس شورای شهر قم گفت: دنبال این هستیم که بلوار پیامبر اعظم به محوری آیینی تبدیل شود و حتی‌الامکان از مسائل و مشکلات در توسعه‌ آن پرهیز خواهد شد.
بلوار پیامبر اعظم به محوری آیینی تبدیل شود
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: تمام اقدامات شهرداری در شهرها با برنامه‌ریزی شورای شهر است.

وی اضافه کرد: قم شهری است که مسائل و مشکلات زیادی دارد، ولی باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر دنبال این باشیم تا به نقطه مطلوبی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر قم پیگیری پروژه‌های زیرساختی شهر را بر عهده داشته و پروژه‌های حمل و نقلی از جمله متروی قم در حال انجام است و منابع آن بخشی به واسطه کمک‌های دولت و بخشی فروش اوراق بوده است.

نایب رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه شهر قم بافت فرسوده زیادی دارد، گفت: شهرداری در زمینه صدور پروانه این بخش مساعدت می‌کند تا بهسازی بافت‌های فرسوده انجام شود، زیرا مشکل بافت فرسوده را به عنوان یکی از مسائل اصلی شهر قم در پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: بحث توسعه فضای سبز شهری قم از موضوعات دیگر است،‌ شهر قم دارای باغات زیادی در شهر بود، این قضیه منجر شده بود که فضای مطلوبی از نظر مسائل زیست محیطی و آب و هوا وجود داشته باشد.

بختیاری ادامه داد: توسعه بی‌رویه شهر و تخریب باغات سبب شده که این ظرفیت از بین برود و شهر قم از نظر فضاهای سبز شهری استانداردهای لازم را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری نهادی است که به طور دائم در ارتباط با مردم است، گفت: هزینه و درآمد آن از طریق خودش تامین می‌شود و مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، روی فعالیت‌های شهرداری سایه می‌افکند.

نایب رئیس شورای شهر قم خاطرنشان کرد: بحث تدوین برنامه‌ها در قالب برنامه‌های پنج ساله به طور جدی پیگیری می‌شود و چشم‌انداز توسعه شهر قم از موضوعات مهم دیگر است که مورد توجه قرار دارد.

وی عنوان کرد: شورای شهر قم با بدنه کارشناسی پیگیری می‌کند تا شهر قم در موضوعات مختلف، مدیریت شهری، مسائل معماری، شهرسازی، محیط زیست، مباحث مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری به نقطه مطلوب برسد.

نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به بلوار پیامبر اعظم گفت: این پروژه بزرگی است که می‌تواند نقش کلیدی در توسعه شهر قم داشته باشد و تلاش می‌کنیم این محور به محوری آیینی تبدیل شود و حتی‌الامکان از مسائل و مشکلات در توسعه‌ آن پرهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه بدهی‌های زیادی بر شهرداری تحمیل کرده، ولی انتظار و استمداد است که دولت در این زمینه کمک کند تا این محور به محور تجاری و اقتصادی تبدیل شود.

بختیاری با اشاره به فعالیت‌های شورای استان یادآور شد: شورای استان وظیفه اصلی پیگیری مسائل و مشکلاتی را بر عهده دارد که در این شهرها و بخش‌ها وجود دارد، با وجود گذشت زمان هنوز جایگاه واقعی شوراها در نظام مدیریت شهری و محلی در حد مطلوب نیست.

وی عنوان کرد: شوراها نهادهایی هستند که اختیارات لازم و کافی را برای اداره امور محلی ندارند و این موضوع مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf0mdm.w6dcxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما