يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 38814
منبع : خبرگزاری فارس
به مناسبت گرامیداشت روز تاسیس بنیاد بیماری‌های خاص صورت گرفت

برگزاری همایش خانوادگی بیماران تالاسمی در قم

قم نيوز : قم نیوز: هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم به مناسبت گرامیداشت روز تاسیس بنیاد بیماری‌های خاص همایش خانوادگی بیماران خاص را در قم برگزار کرد.
برگزاری همایش خانوادگی بیماران تالاسمی در قم
به گزارش قم نیوز، هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء‌ یکی از 44 هیأت ورزشی فعال در استان قم است که علاوه بر فعالیت در حوزه ورزش قهرمانی، در بخش‌های همگانی و فرهنگی نیز برای اقشار دارای بیماری‌های خاص و پیوند اعضاء برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند.

این هیأت با توجه به نوع فعالیت‌ و همچنین رسالتی که در مقوله ورزش بر دوش دارد یکی از هیأت‌های موفق ورزش قم به شمار می‌رود و در حالی که کسی از این هیأت ورزشی انتظار مدال‌آور و درخشش در حوزه ورزش قهرمانی را ندارد اما در این بخش نیز هیأتی شاخص محسوب می‌شود.

هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم در مناسبت‌های مهم ملی و مذهبی سال اقدام به برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی برای امید بخشی به بیماران خاص و پیوند اعضاء می‌کند و از این نظر ماموریت‌های خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

این هیأت ورزشی با کمک انجمن تلاش و امید قم به مناسبت گرامیداشت روز تاسیس بنیاد بیماری‌های خاص، همایشی خانوادگی با حضور این قشر برگزار کرد، همایشی که در آن حدود 250 شرکت‌کننده به میزبانی اردوگاه ملاصدرا شهر کهک حضور داشتند.

از جمله برنامه‌های برگزار شده در این همایش، سخنرانی یکی از فوق‌تخصص‌های خون راجع به بیماری تالاسمی بود و در حاشیه این همایش، شرکت‌کنندگان در مسابقات دارت و طناب‌کشی رده سنی بزرگسالان با یکدیگر به رقابت پرداختند، ضمن اینکه مسابقه نقاشی برای افراد زیر 10 سال برگزار شد و در پایان به نفرات برتر هر رشته در هر دو گروه آقایان و بانوان جوایزی اهدا شد.

این همایش در حالی برگزار شد که بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء کشورمان، برای برگزاری رقابت‌های دو و میدانی، شنا و بدمینتون قهرمانی کشور برنامه‌ریزی شده است و اعزام نمایندگان قم به این مسابقات در تابستان سال جاری انجام می‌شود.

این در حالی است که ورزشکاران این هیأت‌ ورزشی در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف در سطح برو‌ن‌مرزی با درخشش خانم ثریا پارس‌لاری شاهد کسب افتخارات فراوان بوده‌اند، ضمن اینکه در رشته‌ای نظیر دارت نیز به مقام‌های ارزنده‌ای از چندین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور دست یافته‌اند.

رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی بیماران خاص و پیوند اعضاء کشور در حالی تابستان امسال برگزار می‌شود که هر یک از ورزشکاران حاضر در این پیکارها، ‌امکان رقابت در دو رشته را دارند، ضمن اینکه ورزشکاران شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی کشور باید متولد استان اعزام‌کننده خود باشند.

رقابت‌های دو و میدانی ورزشکاران پیوند اعضاء کشور در چهار رده سنی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در هر دو بخش آقایان و بانوان رده سنی زیر 18 سال، رده سنی 19 سال و بالاتر برای کسب عناوین برتر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مسابقات رشته شنا بیماران خاص و پیوند اعضاء کشور نیز در رده‌های سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال در مواد و رشته‌های مختلف به انجام می‌رسد، ضمن اینکه در بدمینتون و تنیس روی‌میز نیز نمایندگان قم با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdoj0s.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما