يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 39213
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی قم
دکتر ایرانی خواه:

جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت 19 هزار نفر ساعت کار کارشناسی صورت گرفته است / بخش خصوصی می تواند بازوی اجرایی دانشگاه علوم پزشکی در طرح تحول نظا

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: آنقدر سرعت پیشرفت علوم پزشکی زیاد است که در 20 سال آینده علم امروز به عنوان طب سنتی شناخته خواهد شد، بایستی خود را با تحولات ایجاد شده در علوم پزشکی وفق دهیم.
جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت 19 هزار نفر ساعت کار کارشناسی صورت گرفته است / بخش خصوصی می تواند بازوی اجرایی دانشگاه علوم پزشکی در طرح تحول نظا
به گزارش قم نیوز، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه در دیدار با اعضای انجمن صنفی درمانگاه های خصوصی و خیریه استان عنوان داشت: از این که چنین انجمنی تشکیل شده است بسیار خوسحالم زیرا این انجمن می تواند  با تعامل و همکاری در جهت هم افزایی و حل مشکلات موجود در حوزه سلامت استان موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه  نقش وزارت بهداشت راهبری پتانسیل های موجود است گفت: دولت و حاکمیت به تنهایی نمی تواند نیاز های رو به افزایش حوزه سلامت  را پاسخگو باشد بخش خصوصی بایستی در این زمینه ورود نماید و دست در دست هم سلامتی را برای مردم جامعه به ارمغان بیاوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تحول در نظام آموزش پزشکی یک امر بسیار اساسی است، در این زمینه بسیار عقب هستیم ولی با هدف گذاری های صحیح انجام شده در طرح تحول نظام سلامت، امیدواریم بتوانیم با رفع مشکلات به اهداف والای این طرح برسیم.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت تا حدودی نیازهای واجب مردم رفع شده است خاطر نشان کرد: جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت 19 هزار نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است که با کمک هیئت دولت این طرح رو به جلو می باشد و با عنایات خداوند متعال ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: اهداف ما در تقابل با اهداف بخش خصوصی نیست، بایستی دنبال پویایی اهداف خود باشیم و در راستای برنامه ریزی های بنیادین کشور گام برداریم که یکی از ارکان آن بحث سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره ای به طرح سفیران محبت کرد و گفت: طرح سفیران محبت که هم اکنون در بیمارستان های دولتی در جریان است، بسیار موفق بوده است که در آینده ای نه چندان دور با تبیین جوانب مختلف آن از این طرح الگو برداری و در کل کشور اجرایی خواهد شد.

دکتر ایرانی خواه با بیان اینکه بایستی قوانین و مقررات فصل الخطاب باشد گفت: برنامه ریزی و ترسیم اهداف کلان حوزه سلامت استان قم با دانشگاه علوم پزشکی  و وزارت بهداشت می باشد و درمانگاه های خیریه و خصوصی می توانند با همیاری و همکاری، راه رسیدن به اهداف را هموار نمایند.

وی افزود: در حوزه سلامت استان بایستی نیاز سنجی شود و کسانی که می خواهند در نظام سلامت استان همکاری نمایند ابتدا نیازهای استان را در نظر گرفته و در قسمت هایی که ضرورت وجود دارد سرمایه گذاری نمایند که خدایی نکرده شاهد اتلاف منابع نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت خاطر نشان کرد: نظام ارجاع بیمار طرح بسیار مطلوبی است که  درمانگاه های خصوصی و خیریه می توانند در اجرای کامل و صحیح این طرح کمک شایانی را به دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

دکتر ایرانی خواه ادامه داد: در طرح نظام ارجاع افرادی که به مراکز سلامت جامعه مراجعه می کنند در صورتی که احتیاج به بررسی و اقدامات درمانی بیشتر داشته باشند به پزشکان متخصص و فوق تخصص ارجاع می شوند و در صورت عدم نیاز اقدام درمانی آنها در همین مرحله متوقف می شود و جلوی هزینه های هنگفت تشخیصی و درمانی گرفته خواهد شد.

دکتر مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم دراین نشست گفت: این که نمایندگان درمانگاه  های خصوصی و خیریه انتخاب شده اند و جلسه هایی را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند بسیار مفید خواهد بود و می توانیم با هماهنگی هایی که صورت می پذیرد جلوی ارائه خدمات غیر ضروری را بگیریم
وی افزود: ما به عنوان نماینده دولت یک سری خطوط قرمز و قوانین و استانداردهایی را داریم که توقع داریم درمانگاه های خصوصی و خیریه نیز آنها را رعایت نمایند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای استان طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و نظام ارجاع بود که دولت نیز اعتباراتی را جهت اجرای آن در نظر گرفته است  و درمانگاه های خصوصی نیز می توانند در اجرای این طرح به دانشگاه علوم پزشکی قم کمک نمایند.

دکتر مظفری با اشاره به تعامل بیشتر دانشگاه علوم پزشکی و درمانگاه های خصوصی عنوان داشت: با همدلی و همراهی  می توانیم با اجرای طرح نظام ارجاع بیمار، قدم های مثبتی را در ارتقای سطح سلامت مردم برداریم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchxinx.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما