چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 39278
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی مطرح کرد

ضعف مکتب‌های مادی در پاسخ به سؤوالات بشر

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه مکتب‌های مادی نمی‌توانند به این علت خلق انسان پاسخ دهند، چراکه به غیر از عالم ماده و طبیعت به عالم دیگری معتقد نیستند، گفت:‌ با تکیه به عالم بالا می‌توانیم به این سؤوال پاسخ دهیم و در قرآن کریم به وضوح به این سؤوال پاسخ داده شده است.
ضعف مکتب‌های مادی در پاسخ به سؤوالات بشر
آیت‌الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت که امشب از شبکه یک سیما پخش شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان جهان بیان کرد: امیدواریم همه بتوانند از برکات این ماه بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین علم و دانش است، افزود: اسلام انتظار دارد که همه مسلمانان در مسائل عقیدتی عالم و دانشمند بوده و مقلد و پیرو نباشند و در قرآن مجید به مکرر مسئله سئوال و جواب مطرح شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان سعی خواهیم که به سئوالات و شبهات پاسخ بگوییم، اظهار کرد: یکی از سئوالات مطرح راز آفرینش انسان است و البته این سئوال جدید نیست.

وی با تاکید بر اینکه مکتب‌های مادی نمی‌توانند به این سؤال پاسخ بگویند چرا که به غیر از عالم ماده و طبیعت به عالم دیگری معتقد نیستند، خاطرنشان کرد:‌ با تکیه به عالم بالا می‌توانیم به این سئوال پاسخ دهیم و در قرآن کریم به وضوح به این سئوال پاسخ داده شده است.

آیت‌الله سبحانی گفت: ما از جانب خداوند هستیم و به سوی عالم دیگر می‌رویم ولی در این دنیا به دنبال تامین اندوخته و سرمایه هستیم تا در جهان دیگر زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پرستش خداوند به خاطر نیاز خداوند به پرستش ما نیست، بلکه ما با پرستش معرفت خود را نشان می‌دهیم و در مسیر دستیابی به کمال حرکت می‌کنیم و این کمال برای ما اندوخته‌ای برای آخرت است.

وی با اشاره به اینکه خداوند غنی مطلق است و نیازی به پرستش انسان ندارد، گفت: این انسان است که با پرستش خداوند به کمال می‌رسد و این کمال در دنیای دیگر برای انسان چاره ساز است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید بدانیم سرچشمه وجود خداوند است، افزود: انسان برای هدف خاصی آفریده شده است و مرگ پایان زندگی نیست و دریچه‌ای برای زندگی در دنیای باقی است.

وی با اشاره به اینکه اسلام می‌خواهد که انسان دارای فضل، کمال، علم و دانش باشد، بیان کرد: در قرآن کریم واژه علم 770 بار تکرار شده است و این مسئله نشان می‌دهد که اسلام دین علم و دانش است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اسلام از پاسخ به شبهات طفره نمی‌رود افزود: در حالی که برخی از دیگر ادیان وقتی شبهه‌ای پیش می‌آید از پاسخ به شبهه طفره می‌روند در حالی که اسلام سراسر برهان و دلیل است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcivrap.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما