شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 39530
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خبر داد

رویارویی بدهی 1650 میلیارد تومانی برابر 2530 میلیارد تومان دارایی

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری قم مبلغ هزار و 650 میلیارد تومان به موسسات اعتباری و بانک‌ها بدهکار است و در مقابل آن 2 هزار و 530 میلیارد تومان دارایی و پروژه‌های نیمه تمام دارد.
رویارویی بدهی 1650 میلیارد تومانی برابر 2530 میلیارد تومان دارایی
به گزارش قم نیوز، نعمت‌الله عواطف رستمی با اشاره به بدهی‌های شهرداری قم به موسسات اعتباری و بانک‌ها،‌ اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که شهرداری قم مبلغ هزار و 650 میلیارد تومان به بانک‌ها و موسسات اعتباری بدهی دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری قم به نسبت بدهی‌هایش درصدی از نهادهای دولتی طلبکار است، گفت: شهرداری قم از نهادهای دولتی و انقلابی مبلغ 430 میلیارد تومان طلبکار است و مبلغی بیش از 60 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاری دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه دارایی‌های قابل تهاتر شهرداری قم، مبلغ 430 میلیارد تومان است، بیان کرد: بلوک‌های حاشیه‌ای بلوار پیامبر اعظم (ص) از زمره دارایی‌های قابل تهاتر شهرداری قم محسوب می‌شود که تا کنون 66 درصد از بلوک‌های آن تهاتر و تملک شده است.

عواطف رستمی با اشاره به تملک سایر بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) گفت: 12 بلوک تجاری، مسکونی، اداری و اقامتی قابل واگذاری است و برای تملک مابقی بلوک‌ها هزینه و زمان فراوانی لازم دارد و حدود 438 هزار متر مربع باید تملک شود که برآورد قیمت در بلوار پیامبر اعظم (ص) بیش از هزار و 200میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: واحدهای تجاری میدان بزرگ امام خمینی (ره) از دیگر اموال قابل تهاتر شهرداری محسوب می‌شود که دارای 300 واحد مغازه آماده تهاتر است و همچنین شهرداری برای تکمیل میدان امام خمینی (ره) 40 میلیارد تومان بودجه نیازمند است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به برخی اراضی شهرک انسجام که قابل تهاتر است، تصریح کرد: ارزش ریالی این اراضی بیش از 30 میلیارد تومان است.

عواطف رستمی به سهم شهرداری قم در مجتمع تجاری امین اشاره و بیان کرد: شهرداری قم در مجتمع امین، بیش از 60 میلیارد تومان سهم دارد و در کنار آن شهرداری املاک و مستغلاتی در مناطق مختلف دارد که از 100 میلیارد تومان تجاوز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه 25 درصد از اراضی پردیسان متعلق به شهرداری است، گفت: ارزش ریالی این اراضی تجاری در پردیسان رقمی بیش از 80 میلیارد تومان و اراضی نو در این منطقه 55 میلیارد تومان است که اگر تمام دارای‌های شهرداری قم را محاسبه کنیم 2 هزار و 530 میلیارد تومان می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهرداری قم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در حال اجرا به بیش از 3 هزار میلیارد تومان بودجه نیازمند است که باید در مدت زمان سه تا چهار سال آینده تأمین شود.

عواطف رستمی در بخش دیگری از سخنان خویش در پاسخ به پرسشی در خصوص حقوق شهردار قم گفت: شهردار قم از اعضای هیأت علمی دانشگاه است و رتبه فول پرفسوری دارد که بر اساس این رتبه علمی، بالاترین میزان حقوق دانشگاه را دریافت می‌کند که این حقوق با مأموریت آقای سقائیان نژاد در شهرداری قم، به شهرداری انتقال یافته و در کنار آن،‌حقوق اضافه کاری و حقوق عمرانی اضافه می‌شود. این حقوق، مبنایی قانونی دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjyiet.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما