سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 39596
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

هزينه ۱۴۰ ميليارد ريالي جهت تملك طرح ساماندهي چهل اختران

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر از هزينه ۱۴۰ ميليارد ريالي تملك طرح ساماندهي چهل اختران قم خبر داد.
هزينه ۱۴۰ ميليارد ريالي جهت تملك طرح ساماندهي چهل اختران
به گزارش قم نیوز، عليرضا خاكي با اشاره ‌به پروژه چهل اختران به عنوان يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي در دست اقدام اين سازمان ظهار كرد: در حال حاضر اين پروژه در مرحله تملك قرار دارد و كارگزاري آن به سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم واگذار شده است.

مدير عامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر با بيان اينكه ۱۴۰ ميليارد ريال براي هزينه تملكات چهل اختران پيش‌بيني‌شده است، افزود: ۷۰ ميليارد ريال از محل اعتبار سفر مقام معظم رهبري و ۷۰ ميليارد مابقي نيز توسط شهرداري قم تأمين مي‌شود .

وي تأكيد كرد: چهل اختران يكي از مدل‌هاي پروژه مداخله مستقيم در بافت فرسوده است كه ويژگي‌هاي خاص دارد و مي‌توان براي آن جنبه بين‌المللي در نظر گرفت.

خاكي با تأكيد بر حضور گسترده زوار خارجي اعم از پاكستاني،عراقي و افغانستاني در حرم امامزاده موسي مبرقع، بيان كرد: اين امامزاده فرزند بلافصل امام است كه اگر در هر شهر ديگري حضور داشتند حرم چهارم كشور لقب مي‌گرفت و به همين دليل گسترش و توسعه اين پروژه بسيار اهميت پيدا مي‌كند.

مدير عامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر با تأكيد بر اينكه يكي از بزرگ‌ترين و قديمي‌ترين هيئات مذهبي كشور در اين منطقه قرار دارد، افزود: مقبره اين امامزاده براي اينكه در مناسبت‌ها  جوابگوي عزاداران باشد نياز به فضا دارد به همين دليل در محدوده ۴ هكتاري طرح توسعه حرم و ايجاد فضاي باز صحن و پاركينگ پيش بيني شده است كه به خصوص فضاي باز مناسبت هاي مذهبي را فراهم كند.

وي با اشاره به پيش‌بيني طرح توسعه شبستان در چهل اختران تأكيد كرد: توسعه صحن، پاركينگ و ايجاد خدمات محلي از جمله بازارچه، كتابخانه، مجموعه فرهنگي و مجموعه كوچك اقامتي براي رفع نيازهاي اهالي و زائرين پيش‌بيني‌شده است.

خاكي با تأكيد بر اينكه بر اساس حريم ارتفاعي منطقه بيش از دو طبقه در اين محله نمي‌توان ساخت و ساز كرد، تصريح كرد: طراحي اين پروژه انجام و طرح مصوب شده است، تملك فاز بندي شده است و ۲ هكتار اوليه كه از امامزاده به خيابان امكان احداث شبستان را دارد در حال تملك است كه اميدواريم بعد از پايان تملك فاز يك وارد مراحل اجرايي شويم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb0sbf.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما