شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 4002

850 مسجد در بانك اطلاعات موقوفات قم ثبت شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: 850 باب مسجد در بانك اطلاعات موقوفات قم به ثبت رسیده است.
850 مسجد در بانك اطلاعات موقوفات قم ثبت شده است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام شوذب شیری شب گذشته در همایش اصحاب وقف در تالار قدس مدرسه عالی امام(ره) قم اظهار داشت: برخی از این مساجد دارای قدمتی بالغ بر ۸۰۰ سال هستند.

وی با بیان اینكه ۱۷۰ امامزاده در این استان وجود دارد، تصریح كرد: این تعداد امامزاده در ۹۵ بقعه قرار گرفته اند و بیش از ۴۵ عدد از آنها دارای طرح جامعه هستند و اوقاف بر اساس آن فعالیت های عمرانی، فرهنگی و مدیریتی خود را انجام می دهد.

شیری با بیان اینكه استان قم با بیش از ۲ هزار موقوفه مهمترین موقوفات را در خود جای داده و گوی سبقت را از مناطق دیگر ربوده است،اضافه كرد: بی شك این اماكن متبركه در بالا بردن امنیت اعتقادی جهان اسلام و تشیع نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به قدمت وقف در قم یادآور شد: تاریخچه وقف در قم به عصر امامان معصوم (ع) باز می گردد و این بزرگان در روایاتی نسبت به اهمیت كشور ایران و شهر قم در این زمینه مواردی را گوشزد كرده اند.

وی افزود: امامزادگان همچون ستارگان درخشانی در این استان می درخشند و در هر نقطه ای كه قدم بر می داریم آثاری از آنها را مشاهده و احساس می كنیم.

مدیر كل اوقاف قم با بیان اینكه همه استان قم حرم حضرت معصومه(س) و همه این امامزادگان منصوبین آن بانوی بزرگ هستند، اظهار داشت: این امامزادگان علاوه بر اینكه منسوب به امامان شیعه هستند در زمره رواه محدثین و برجستگان علمی زمانه خویش نیز به حساب می آمدند.

اول تا ۷ بهمن هفته وقف نام گذاری شده و در آخرین روز این هفته ۶۵ نفر از فعالان عرصه وقف در قم تجلیل شدند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.vnkt23nviftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما