پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 40151
منبع : خبرگزاری مهر
شهردار قم مطرح کرد:

همه برای اعتلای قم تلاش کنند/ ضعف رسانه‌ای شهرداری‌ها

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به جایگاه بی‌بدیل این شهر گفت: در قم همه باید به کمک هم آمده و برای اعتلای این شهر و رساندن آن به جایگاه واقعی تلاش کنند.
همه برای اعتلای قم تلاش کنند/ ضعف رسانه‌ای شهرداری‌ها
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر پنج‌شنبه در مراسم معارفه مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم که با حضور رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اصحاب رسانه در شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی باید در جایی از مشکلات و مباحث داخلی یک سیستم حفظ و حراست می‌کند و درجایی از تهاجم بیرونی حفظ و حراست کند و همه این‌ها در پناه صبر و تقوا است.

وی افزود: روابط عمومی باید نشاط و سلامت داخلی سازمان را تضمین کند و هم از حملات به بدنه سیستم حراست کند.

شهردار قم با اشاره به نقش روابط عمومی در انتقال خبر، گفت: یک خبر باید هفت مرحله را طی کند تا راه سلامت خودش را داشته باشد. مستند بودن، مشخص بودن قالب، محتوای درست، مخاطب‌سنجی درست، زبان هنرمندانه و استفاده به جا از رسانه این هفت مرحله را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی تکنولوژی ارتباطات خوبی داریم اما تکنولوژی اطلاعات رشد نکرده است، ابراز داشت: امروز با اینکه می‌گوییم دوره اطلاعات و فناوری از قرن پیش شروع شد باز هم عینیت کافی پیدا نکرده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه روابط عمومی هم یک علم است و هم یک فن، گفت: از طرفی به دلیل اینکه می‌خواهد با مردم و اصحاب رسانه صحبت کند هنر هم هست.

وی با اشاره به این تفکر که گاهی نیروهای مازاد و ناکارآمد را به روابط عمومی می‌فرستند، گفت: کارمند و مدیر روابط عمومی باید هم علم داشته باشد، هم فناوری و هم هنر.

شهرداری‌ها مظلوم هستند

شهردار قم با اشاره به اینکه اگر عارضه‌ای در سیستم وجود دارد ضعف روابط عمومی است، افزود: اگر چهره بدی از شهرداری قم در جایی ترسیم شده زبان روابط عمومی الکن بوده است. اگر در اقتصاد مشکل داریم باید بدانیم آن سیستم نتوانسته اهمیت موضوعات اقتصادی را تبیین کند.

وی ابراز داشت: شهرداری‌ها ۳۷۲ وظیفه در شهرها دارند اما مظلوم هستند چرا که کار رسانه‌ای ما ضعیف است.

سقائیان‌نژاد به مصادیق اهمیت نقش روابط عمومی در پیشبرد امور شهری اشاره کرد و گفت: وقتی خیابانی کشیده می‌شود مجبوریم برویم ملک مردم را خراب کنیم و حتما او ناراحت است. اینجا روابط عمومی باید قضیه را طوری تبیین کند که آن فرد از منفعت خودش به نفع منفعت شهر بگذرد.

وی با بیان اینکه وقتی بدن دچار خونریزی می‌شود، قلب ابتدا خون مغز را تأمین می‌کند تا آخرین جایی که دچار کم خونی باشد مغز باشد اظهار داشت: در سیستم کشور و شهرداری‌ هم اگر کمبود پول و بودجه داریم نباید از بودجه روابط عمومی کم کنیم.

شهردار قم با اشاره به نقش بی‌بدیل این شهر اضافه کرد: قم خیزش انقلاب و وقایعی مانند ۱۵ خرداد و ۱۹ دی را داشته است و قم بزرگانی را در دامن خود رشد داده که هر کدام یک اسطوره هستند. همچنین قم کریمه اهل بیت(ع) را در خود دارد و امید و آمال بشریت را که اعتقاد به مهدویت هست در دل مسجد جمکران جای داده است.

وی با اشاره به اینکه قم معارف اسلامی را به سطح جهان صادر می‌کند، ابراز داشت: روابط عمومی شهرداری قم باید خود را در این جایگاه ببیند و همه ما باید تلاش کنیم تا قم را اعتلا دهیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه قم یک شهر جهانی است بیان کرد: قرار است اتاق فکری در شهرداری شکل بگیرد تا در حوزه بین‌الملل روابط عمومی شهرداری را کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت تقوا در امور خبری، اظهار داشت: گاهی صحت یک خبر می‌تواند یک سیستم را بی‌دلیل دچار مشکل کند.

افتتاح پرتابل سه زبانه شهرداری قم

در قسمتی از این جلسه ابوالفضل سبزعلیان که به مدت ۱۸ ماه مسئولیت روابط عمومی شهرداری قم را به عهده داشت، به بیان عملکرد خود در این مدت پرداخت.

وی برقراری ارتباط سالم دقیق روزآمد مبتنی بر اعتماد میان مدیریت شهری و شهروندان، کاهش هزینه روابط عمومی، مشارکت با بخش خصوصی و رعایت قوانین و مقررات را از موضوعاتی دانست که در این مدت نسبت به آن تلاش ویژه داشته است.

مدیرکل سابق روابط عمومی شهرداری با اشاره به تلاشش برای قانون‌محوری در روابط عمومی ابراز داشت: یکی از حوزه‌هایی که دستگاه‌های نظارتی در قم ورود پیدا کردند حوزه روابط عمومی بود. به همین خاطر سعی کردیم از موضوعات مختلف در روابط عمومی رفع ابهام کنیم و در مسیر قانون‌مداری و شفاف‌سازی بکوشیم.

موضوع دیگری که سبزعلیان به آن اشاره کرد تلاشش برای تسویه بدهی‌های روابط عمومی شهرداری قم به روزنامه‌ها و پیمانکاران بود.

وی با اشاره به پرداخت شدن این بدهی‌ها که مربوط به مدیریت قبلی بود، گفت: این موضوع انرژی بسیاری در سال گذشته از ما گرفت.

به گفته سبزعلیان افتتاح پرتابل سه زبانه شهرداری و استخدام دو دکترای زبان انگلیسی و عربی عملکرد دیگر روابط عمومی شهرداری قم است که در ماه آینده افتتاح خواهد شد.

یک تحریریه بزرگ برای شهرداری قم راه‌اندازی می‌کنم

حمیدرضا عابدی خرسند، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم هم در این جلسه با تأکید بر اینکه همچنان خود را یک خبرنگار می‌داند، گفت: در سمت مدیرکل روابط عمومی تلاش می‌کنم دغدغه‌های خبرنگاران به این عنوان که تنها میرزا بنویس سازمان‌ها و مدیران نباشند و بتوانند تولید فکر و محتوا کنند را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه به کمک خبرنگاران و رسانه‌ها یک تحریریه بزرگ برای شهرداری قم راه‌اندازی می‌کند، اضافه کرد: در عرصه‌های مختلف برنامه‌های خوبی در حال تدوین هستیم که به تدریج در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به اینکه ظرفیت نیروی انسانی شهر قم در حوزه رسانه گرافیک نشر عکس بالاترین رده است، ابراز داشت: دوستان قمی امکانی برای بروز و ظهور در شهر خودشان فراهم نبوده که این امکان را به دوستان خواهیم داد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca66ny.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما