پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 40156
مدیر کل میراث فرهنگی قم خبر داد

اشتغال 15 هزار نفر در تولید صنایع دستی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل میراث فرهنگی قم گفت: امروز ۱۵ هزار نفر در این بخش شاغل هستند و ۷۰ رشته شغلی از بین ۲۰۰ رشته صنایع دستی در قم فعال است.
اشتغال 15 هزار نفر در تولید صنایع دستی قم
عیسی رضایی در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز با بیان اینکه بیش از ۵ سال است در تولید صنایع دستی مشکلی نداریم اظهارداشت: امروز ۱۵ هزار نفر در این بخش شاغل هستند و ۷۰ رشته شغلی از بین ۲۰۰ رشته صنایع دستی در قم فعال است؛ مهم‌ترین مشکل ما امروز مسئله عرضه محصولات است که هنرمندان ما نمی‌توانند تولیدات خود را بفروشند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری قم افزود: بهترین نقاط برای عرضه صنایع دستی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) است. همچنین هتل امام خمینی (ره) و پل بازار، مکان‌های خوبی برای عرضه محصولات روستایی و صنایع دستی در قم هستند و با کمک بسیج در مواردی که گفته شد می‌توان ظرفیت سازی کرد تا در بحث تولید و عرضه به مشکل برنخوریم.

وی می‌افزاید: پیش از این ما محلی در پارکینگ شرقی حرم مطهر اجاره کرده بودیم که نمایشگاهی در ۲۰ غرفه و به مدت ۶ ماه در آن برگزار می‌شود و شاهد استقبال بسیار خوبی از مردم بودیم اما مسئولان در گذشته، دایر کردن نمایشگاه‌های فصلی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) را ممنوع کردند در حالی که اگر نمایشگاه‌ها دور‌تر از حرم باشد استقبال خوبی از آن نمی‌شود. به همین دلیل از استانداری و شهرداری درخواست داریم در این زمینه به ما کمک کنند تا هم در تولید و هم در عرضه محصولات مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcfvydj.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما