پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : 40157
عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد

اختصاص ده درصدی بودجه سالانه شهرداری به توسعه و نگهداری فضای سبز شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه توسعه کمربند سبز قم برای مقابله با ریزگردها و توسعه فضاهای سبز تفریحی از رویکردهایی است که در شهرداری و شورا پیگیری می شود گفت: پس از اینکه این امر در اولویت ما قرار گرفت سالانه ۱۰ درصد از بودجه شهرداری به این امر اختصاص یافت.
اختصاص ده درصدی بودجه سالانه شهرداری به توسعه و نگهداری فضای سبز شهر قم
عباس ذاکریان در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز با اشاره به اینکه اراده ای در شورا و شهرداری قم از 8 سال پیش برای توسعه فضای سبز شهری شکل گرفت اظهارداشت: توسعه فضای سبز شهری در قم به دلیل وجود مشکلات آب و هوایی و کیفیت خاک نسبت به سایر شهرها با مشکلات بیشتری همراه است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه توسعه کمربند سبز قم برای مقابله با ریزگردها و توسعه فضاهای سبز تفریحی از رویکردهایی است که در شهرداری و شورا پیگیری می شود گفت: پس از اینکه این امر در اولویت ما قرار گرفت سالانه ۱۰ درصد از بودجه شهرداری به این امر اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه این بودجه هم در توسعه و هم نگهداری فضای سبز مورد استفاده قرار میگیرد عنوان کرد: بودجه مربوط به نگهداری فضای سبز قم در سال ۹۳ حدود ۱۰ و نیم میلیارد بود و در سال گذشته به ۲۳ میلیارد تومان رسید. علاوه بر این بالغ بر ۵۰ میلیارد هم در سال گذشته برای ایجاد و توسعه فضای سبز اختصاص داده شد. البته بحث دیگر تملک فضاهای سبز بود که اقدمات خوبی هم در این زمینه انجام شد.

ذاکریان با اشاره به اینکه مطابق با آمار سازمان فضای سبز شهرداری قم در ابتدای سال ۹۲ مجموع فضای سبز شهری و جنگلی ما بالغ بر ۱۵۳۰ هکتار بود که در سال ۹۳ به ۱۷۲۴ هکتار و سال ۹۴ به ۱۸۵۰ رسید خاطر نشان کرد: رشد سالانه حدود ۱۵۰ هکتار توسعه فضای سبز را نشان می دهد. این توسعه ها اعم از عرصه های جدید توسعه ای و عرصه های جنگلی است که به فضاهای تفریحی تبدیل شدند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcguq9t.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما