سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 40265
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

برگزاري دوره‌هاي آشنايي با مفاهيم مديريت پسماند در بين شهروندان

قم نيوز : قم نیوز: سيد عبدالله ميرابراهيمي سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از برگزاري دوره هاي آشنايي با مفاهيم مديريت پسماند براي قشرهاي مختلف از ابتداي سال جاري تا كنون خبر داد.
برگزاري دوره‌هاي آشنايي با مفاهيم مديريت پسماند در بين شهروندان
به گزارش قم نیوز، سيد عبدالله ميرابراهيمي  با اشاره به ضرورت ارائه آموزش بين قشرهاي مختلف به ويژه براي دانش آموزان گفت: ارائه آموزش به دانش آموزان، با هدف افزايش سطح فرهنگ عمومي و تاثير گذار بودن نقش كودك در بنيان خانواده مورد توجه است.

به گفته وي، در راستاي افزايش جلب مشاركت شهروندان در حفظ و نگهداري از محيط زيست و آشنايي با نحوه بازيافت، در سال تحصيلي ۹۴ - ۹۵ ، دانش‌آموزان مدارس شهر قم با مفاهيم تفكيك پسماندهاي خشك و تر و روش كاهش توليد پسماند و استفاده مجدد از آنها آشنا شدند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: كارشناسان آموزش اين سازمان در راستاي ترويج فرهنگ نظافت شهري و تفكيك پسماند زباله خشك از تر و نهادينه كردن اين فرهنگ به ميان دانش‌آموزان مدارس سطح شهر قم رفته و به آموزش آنها پرداختند.

ميرابراهيمي با اشاره به آموزش ۳۴ هزار و ۸۸۲ دانش آموز در ۱۲۳ مدرسه دوره اول ابتدايي افزود: مفاهيم پسماند خشك و تر، ضرورت تفكيك پسماندها، تفكيك از مبدا و ... از موضوعاتي بود كه به دانش آموزان ارائه شد.

به گفته وي، بسته هاي فرهنگي ـ آموزشي شامل مداد رنگي، مداد تحرير، خودكار، كتاب آموزشي،  سي دي و بروشور آموزشي و پلاستيك است كه با هزينه اي بالغ بر ۱۲۰  ميليون ريال تهيه و در اختيار دانش آموزان قرار گرفت.

ميرابراهيمي با اشاره به عملكرد واحد آموزش سازمان مديريت پسماند در ديگر بخش هاي آموزش در سال ۹۵ تصريح كرد:  ۱۱ هزار و ۴۰۵ خانوار از طريق آموزش چهره به چهره، از ابتداي سال با مفاهيم پسماند آشنا شدند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با اشاره به حضور كارشناسان آموزش سازمان در ادارات و صنوف يادآور شد: از ابتداي سال ، ۵۳ اداره و دو هزار و ۹۱۴ صنف و توليد كننده پسماند، مفاهيم مديريت پسماند را فرا گرفته اند.

وي اضافه كرد: برگزاري كارگاه آموزشي با موضوع مفاهيم مديريت پسماند ويژه نيروهاي خدماتي ادارات استان از اقداماتي بود كه در حوزه آموزش برگزار شد.

تاثيرگذاري و حضور بالفعل نيروهاي خدماتي در ادارات از اهداف برگزاري كارگاه آموزشي بود كه ميرابراهيمي به آن اشاره كرد.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgnx9t.ak9z34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما