شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 40396
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

احداث ۲۶ بوستان جديد در شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از احداث ۲۶ بوستان شهري جديد در شهر قم خبر داد.
احداث ۲۶ بوستان جديد در شهر قم
به گزارش قم نیوز، پيام جواديان با اشاره به تلاش شهرداري براي ارتقاي سرانه فضاي سبز شهري در قم اظهار داشت؛ براي توسعه فضاي سبز شهري از ابتداي آبان ماه احداث ۲۶ بوستان جديد در شهر در دستور كار قرار گرفته كه بيش از ۱۷ هكتار پارك شهري جديد ايجاد خواهد شد.

وي افزود: اينها قطعاتي بودند كه يا سال‌هاي قبل تملك شده يا سهم شهرداري در توافقات بوده و عمدتاً در مناطق يك٬ دو٬ پنج٬ ۶ و هشت قرار دارند.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با اشاره به اينكه تعداد بوستان‌هاي شهري كه در عمل ساخته مي‌شود بيش از اين تعداد است ابراز داشت: اين ۲۶ بوستان٬ علاوه بر بوستان‌هايي است كه مناطق شهرداري ساخت آن را در دستور كار دارند كه آنها هم محسوس است.

وي با تأكيد بر اينكه اضافه كردن به سرانه فضاي سبز شهري نسبت به فضاي سبز جنگلي بسيار مشكل است ادامه داد: جمعيت شهر قم حدود يك ميليون و ۱۶۰ هزار نفر است. اگر بخواهيم سرانه را يك متر افزايش دهيم بايد يك ميليون و ۱۶۰ متر مربع فضاي شهري ايجاد كنيم كه اين موضوع در محيط شهري بسيار مشكل است چرا كه نياز به تملك زمين و پرداخت هزينه‌هاي كلاني دارد.

به گفته جواديان در شهر قم حدود هزار و ۴۵۰ هكتار فضاي سبز جنگلي به صورت كمربند سبز وجود دارد و كه شهرداري براي ايجاد ۶ هزار هكتار فضاي سبز جنگلي جديد هم برنامه‌ريزي مي‌كند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb0fba.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما