پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 43235
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

كاشت بيش از ۳۰۰ هزار اصله درخت در نيمه نخست امسال

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم از كاشت بيش از ۳۰۰ هزار اصله درخت در نيمه نخست امسال خبر داد.
كاشت بيش از ۳۰۰ هزار اصله درخت در نيمه نخست امسال
به گزارش قم نیوز، پيام جواديان با اشاره به ميزان درختكاري انجام شده در نيمه نخست امسال اظهار كرد: با توجه به برنامه شهرداري براي افزودن ساليانه سه مترمربع به سرانه فضاي سبز شهر قم و رسيدن به وضعيت استاندارد برنامه ريزي گسترده اي براي درختكاري در سطح شهر انجام شده است.

وي با بيان اينكه برنامه درختكاري مرحله نخست امسال از اول اسفند تا ۳۱ خرداد بوده است، افزود: در اين مدت بيش از ۲۴۵ هزار اصله درخت در سطح شهر قم كاشته شد.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم با بيان اينكه در اين مدت بيش از ۵۰ هزار اصله درخت نيز بين مردم توزيع شده است، گفت: مجموعه قريب به ۳۰۰ هزار اصله درخت در نيمه نخست امسال كاشته شده است.

وي با بيان اينكه عمده درختان براي توسعه و واكاري استفاده شده است خاطرنشان كرد: بيشتر هدف تقويت فضاهايي بوده كه نياز به كاشت درخت داشته اند.

جواديان با تاكيد بر اينكه امسال درختاني خاص خريديم كه با فضاي شهر متناسب باشند بيان كرد: اين درختان اكثرا چند ساله و متناسب با شرايط و اقليم قم هستند.

وي با بيان اينكه كاشت درخت چند ساله يعني واردات آب به شهر ادامه داد: درخت دو ساله تا بخواهد ۵ ساله شود هزينه بالايي دارد و نيازمند هزاران ليتر آب است ولي ۵ ساله شرايط بهتري دارد و توان و قوت بيشتري پيدا كرده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgnx9t.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما