يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 4053
بهار سال 91 انجام می شود؛

صدور کارت ملی هوشمند برای شهروندان قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل ثبت احوال استان قم در هشتمین جلسه شورای اداری استان گفت: از بهار سال ۹۱ برای تمامی شهروندان قمی کارت هوشمند ملی صادر میشود.
صدور کارت ملی هوشمند برای شهروندان قمی
به گزارش قم نیوز،  ولی اله عسکری، مدیر کل ثبت احوال استان قم شنبه شب در هشتمین جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، از صدور کارت ملی هوشمند در بهار سال آینده برای تمامی شهروندان قمی خبر داد و گفت: پروژه کارت ملی هوشمند برای اولین بار در کشور در مرحله اولیه برای ۵۳ نفر از اعضای خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، ورزشكاران و نخبگان در بهمن ماه سال ۸۸ و در مرحله پیش پایلوت برای ده هزار و ۲۴۳ نفر از کارمندان دستگاه های اجرایی در استان قم صادر شد.

عسکری در خصوص منابع نیروی انسانی، پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، زمانبندی فازهای کارت ملی هوشمند، افتتاح سالن جدید الاحداث اداره ثبت احوال شهرستان قم، سیستم نوبت دهی مکانیزه و صف ارباب رجوع در اداره ثبت احوال شهرستان، سامانه تلفن گویا و پیام کوتاه و... توضیحاتی را ارائه کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه مفتخریم که برای اولین بار در کشور سامانه فرهنگ نام و نام گزینی با شماره ۱۰۰۰۱۱۶۸ در استان قم به بهره برداری رسیده است که از استقبال بسیار چشمگیری برخوردار شده است.

عسکری افزود: پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی از مردادماه سال جاری در استان قم آغاز شده است که کل اسناد این استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار برگ سند می باشد.

وی افزود: تعهد سازمان در استان قم تا پایان سال ۹۰ تعداد ۷۰۰ هزار برگ سند بوده است که تا کنون این رقم به ۶۷۸ هزار سند اسکن شده رسیده است که امید است تا پایان سال کلیه اسناد موجود به پایان برسد.

وی در خصوص صدور شناسنامه های مکانیزه در استان گفت: این پروژه چندی است که آغاز شده است و تا کنون تعداد ۲۲ هزار شناسنامه مکانیزه در این استان صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: خدمات قابل ارائه در ادارات ثبت احوال ۲۶ خدمت اصلی سجلی و هویتی می باشد که از این خدمات ۱۲ نوع خدمت غیر حاکمیتی به دفاتر پیشخوان دولت محول شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان قم اذعان داشت: در استان قم هم اکنون ۸ دفتر پیشخوان دولت، خدمات ثبت احوال را ارائه می دهند که این تعداد از دفاتر تا پایان سال به ۲۰ مورد افزایش می یابد.

انتهای پیام/109
https://qomnews.ir/vdcd.k0o2yt0zsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما