يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 40578
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

افزايش ايمني آبنماها با اجراي طرح موتور خشك

قم نيوز : قم نیوز: عليرضا اقباليان شهردار منطقه هفت گفت: اين طرح در راستاي افزايش ايمني و سلامت شهروندان در آبنماهاي شهري در سطح منطقه در حال اجرا مي باشد.
افزايش ايمني آبنماها با اجراي طرح موتور خشك
به گزارش قم نیوز، عليرضا اقباليان از اجراي طرح موتور خشك در آبنماهاي شهري خبر داد و گفت: در راستاي افزايش ايمني و سلامت شهروندان در بوستان‌ها و فضاهاي تفرجگاهي در هسته مركزي شهر قم طرح موتور خشك در آبنماهاي شهري در حال اجرا مي باشد.

شهردار منطقه هفت قم گفت : ايمني و سلامت شهروندان به عنوان يكي از شاخصه‌هاي اصلي طرح‌هاي عمراني و خدماتي در دستور كار منطقه قرار دارد و تاكنون اقدامات خوبي نيز در اين خصوص صورت گرفته است.

وي افزود: در اين طرح احداث كانال موتورخانه در مجاورت آبنماهاي شهري، جايگزين استفاده از موتورهاي كف كش مي شود و كليه تأسيسات الكتريكي و برقي از داخل آبنما جمع‌آوري شده و به داخل موتورخانه و تابلو برق، انتقال مي‌يابد. از اين پس نيز در سطح هسته مركزي شهر قم از موتورهاي كف كش جهت راه اندازي آبنما استفاده نخواهد شد.

اقباليان اجراي اين طرح را با توجه به اولويت‌هاي تعريف شده براي پيمانكار در فاز نخست ميدان روح الله، باغ راه بهار، بلوار شهيد محمد منتظري و در اولويت‎هاي بعدي ميدان جانبازان، سه راه خورشيد و ساير آبنماها عنوان كرد و بيان داشت: با اجراي اين طرح كمتر شاهد خاموشي آبنماهاي شهري و افزايش سطح ايمني آبنماها خواهيم بود.

شهردار منطقه هفت گفت: با توجه به گرماي بي سابقه و حضور مسافرين در هسته مركزي در شهر قم، استفاده از آبنماها براي آبتني و خنك شدن موضوع خطرناكي است كه به صورت دائمي مورد استفاده قرار مي گيرد كه با نصب تابلو و اعلان پيامهاي هشداري و خطرساز، سعي در اطلاع رساني و فرهنگ سازي در اين خصوص صورت گرفته است ولي اجراي طرح‌هاي ايمني، ضامن افزايش سلامتي شهروندان خواهد بود.

وي با ابراز اميدواري در خصوص ساخت شهري ايمن و سالم براي شهروندان و زائرين، اجراي طرحهاي ايمني را در كنار فرهنگ سازي و رعايت قوانين، كارآمد دانست.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdjk0o.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما