پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 40866
منبع : ایرنا
نماینده قم درمجلس:

دولت یازدهم در توقف رشد تورم موفق عمل کرد/ خواهان تهیه لایحه جامع ای برای حمایت از خبرنگاران هستیم

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دولت یازدهم در توقف رشد تورم موفق عمل کرد، گفت: دولت یازدهم رشد تورم را که در مسیر رفتن به بالای 40 الی 50 درصد بود را با موفقیت متوقف کرد، ولی این کاهش نرخ تورم را مردم باید در زندگی خود لمس کنند.
دولت یازدهم در توقف رشد تورم موفق عمل کرد/ خواهان تهیه لایحه جامع ای برای حمایت از خبرنگاران هستیم
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم خاطرنشان کرد: وضعیت کشور در زمینه اقتصادی مناسب نیست، هر چند دولت یازدهم تلاش هایی را برای رفع مشکلات مردم انجام داده، ولی مشکلات برطرف نشد و باید همه برای ارتقای وضعیت معیشتی مردم دست به دست هم دهیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همه دوره ها از کلیه دولت ها حمایت می کنند، چون قوه مجریه خط مقدم کار برای ارائه خدمت به مردم است و باید به آن کمک کنیم ولی این حمایت به معنای نادیده گرفتن وظیفه نظارتی ما نیست.

امیرآبادی اظهار داشت: ما نمایندگان باید به دولت کمک و از آن حمایت کنیم تا مشکلات اساسی مردم را حل کند و جایی که لازم است نیز نظارت و تذکر دهیم.

*ضرورت توجه دولت به مناطق محروم
وی ادامه داد: وزیر راه روز پنجشنبه به قم سفر می کند و انتظار این است که از همه مناطق قم بازدیدی داشته باشد، نباید ایشان تنها از منطقه های خاصی بازدید کند، ما می گوییم شهر قم مهاجر پذیر است و باید رسیدگی شود، برخی فکر می کنند نباید به مناطق مهاجرنشین کمک کنیم و این تفکرنادرستی است.

*وضعیت پرداخت عوارض حوزه های علمیه
امیرآبادی بیان داشت: برخی می گویند حوزه های علمیه در قم عوارض نمی دهند، ولی با پیگیری هایی که انجام شده، عوارض حوزه های علمیه را دولت پرداخت می کند، دلیل آن هم خدماتی است که حوزه ها در زمینه تربیت نیروهای مختلف به دولت ارائه می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای که با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندارو معاونان ایشان داشتیم مقرر شد حدود 450 میلیارد تومان برای پرداخت دیون دولت به شهرداری ها در نظر گرفته شود و اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از بدهی های نهادهای مختلف به شهرداری پرداخت می شود.

*تعیین تکلیف منوریل قم
امیرآبادی همچنین با وضعیت منوریل قم گفت: پروژه منوریل قم خوب یا بد، باید تمام شود و اکنون سه دیدگاه مطرح است برخی می گویند تا حرم مطهر حضرت معصومه (س)، عده ای تا مصلا و برخی نیز تا پردیسان باید برود، ولی منطقه پردیسان شدنی نیست و به احتمال زیاد تا حرم انجام شود.

وی گفت: خواسته اصلی مردم قم این است که منوریل قم باید به نتیجه برسد.

امیرآبادی بیان داشت: ایستگاه قطار محمدیه در شان مردم قم نیست و باید به جای مناسب تری منتقل شود.

وی با بیان اینکه از مساله راه آهن کوتاه نمی آیم، گفت: دیوارهایی که دور راه آهن قم ایجاد شده قابل توجیه نیست، تا آخر در مساله راه آهن و دیوارهای آن کوتاه نمی آییم.

وی ادامه داد: اگر قرار است قطار شهری تهران، قم و اصفهان از داخل شهرعبور کند باید از زیرزمین رد شود و عبور قطار از روی زمین، باعث اذیت مردم می شود، متاسفانه عده ای می گویند چون امیرآبادی خواهان خروج راه آهن از قم است باید دور آن را دیوار کشید.

وی همچنین گفت: متاسفانه مرکز نگهداری برخی افراد خطرناک را در شیخ آباد و منطقه آذر بردند، چرا نباید این مراکز را به مناطق دیگر استان ببرند؟ ما باید مناطق محروم را بسازیم و توازن منطقه ای را در قم ایجاد کنیم. در استان فکر می کنند اگر به برخی مناطق برسیم مهاجر زیاد می آید در حالی که این فکر غلط است.

*تیم صبا حق استفاده یک ریال از بودجه بیت المال را ندارد
وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت تیم صبای قم ادامه داد: تیم فوتبال صبا اگر بودجه های عمرانی و ورزش همگانی را خرج نکند برای قم خوب است، در این فصل چون تیم اسپانسر ندارند بودجه هم کم می آورند و اجازه نخواهم داد یک ریال از بودجه عمرانی مردم خرج این تیم شود.

امیرآبادی افزود: اگر حتی 11 بازیکن اصلی تیم صبای قم اهل نیروگاه یا منطقه آذر باشند، آنها حق استفاده از بودجه عمومی و بیت المال را ندارند.

وی ادامه داد: باید افراد سیاسی تیم صبا را رها کنند خودش درست می شود.

*مشکل کارگران معدن منگز
امیرآبادی بیان داشت:کارگران معدن منگز شاید از برخی ما مسئولان انقلابی تر باشند چرا که اگر حقوق ما یک ماه عقب بیفتد صدای همه درمی آید ولی اینها چند ماه حقوق نگرفتند و باید مشکلات کارگران را حل کنیم.

وی بیان داشت: البته ما در کل کشور با مشکل مواجه هستیم و بازار داخلی را باید خوب مدیریت کنیم، اگر در بحث کالاهای مصرفی، فرهنگ سازی و مردم را تشویق به خرید کالای ایرانی می کردیم وضعیت بهتر می شد.

*خویشاوند سالاری در کشور
امیرآبادی گفت: متاسفانه خویشاوند سالاری در کشور اتفاق افتاده و فامیل برخی مسئولان وارد کننده هستند و این به ضرر کشور است.

وی ادامه داد: در زمینه قاچاق کالا پرونده ای داریم که هزار میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور کرده است در حالی که ما با تخلف های کوچک تر برخورد می کنیم وباید با این دانه درشت ها در زمینه قاچاق نیز برخورد جدی صورت گیرد.

*پیش بینی دولت آینده
امیرآبادی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد دولت آینده گفت: پیش بینی اینکه دولت فعلی در آینده رای بیاورد و یا نیاورد، سخت است، از یک طرف رقیبان رئیس جمهوری مشخص نیستند، گروه هایی که از این دولت حمایت می کنند مشخص نیست و همه اینها موثر است.

*وضعیت فرودگاه قم
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فرودگاه قم گفت: ابتدا بنده پرونده را به کمیسیون اصل 90 بردم و مجوز فرودگاه را گرفتم ولی متاسفانه در فرآیند کار سرمایه گذار به مشکلاتی برخورد کرده و عده ای از معارضین شکایت کردند.

وی ادامه داد: واگذاری زمین از طرف سرمایه گذار انجام نشده بود، در حال حاضر ، یکهزار و 200 نفر در فرودگاه قم سهام خریدند که خود این فروش سهام نیز فرآیند درست خود را طی نکرده است.

امیرآبادی با ارائه پیشنهادی در این زمینه گفت: باید سهام داران از طریق اداره کل تعاون، یک هیات مدیره ای را تعیین و اگر معلوم شود بخش خصوصی اهلیت ندارد آن را خلع ید کنند و فرودگاه به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان واگذار شود که پاسخگوی مردم باشند.

وی ادامه داد: بیمارستان خصوصی و فرودگاه قم سهام می فروشند و به کسی هم پاسخگو نیستند، متاسفانه رسانه ملی هم آن را تبلیغ و رسانه ها هم منتشر می کنند.

*وضعیت فرهنگی کشور
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین نسبت به وضعیت فرهنگی کشور بیان داشت: نمایندگان در دوره جدید تذکراتی به وزیر ارشاد داشتند ولی به نظر می رسد در کشور یک دستگاه مشخص در زمینه فرهنگ پاسخگو نیست و تعداد متولیان فرهنگی و اجتماعی زیاد است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: وضعت فرهنگ و دستگاه های متولی فرهنگ باید شناسایی شوند تا مجلس از آنها در مساله فعالیت های فرهنگی بازخواست کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd9j0o.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما