پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 40880
منبع : خبرگزاری فارس
امیرآبادی مطرح کرد

انتقاد از رشد زیاد هزینه جاری دولت/ عکاسان ساده زیستی طلاب را به تصویر بکشند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت طی سال‌های اخیر فربه‌تر شده است و تمام درآمدهای دولت، صرف هزینه‌های جاری می‌شود.
انتقاد از رشد زیاد هزینه جاری دولت/ عکاسان ساده زیستی طلاب را به تصویر بکشند
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوسالانه عکس حوزه(اشراق) که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت هنر عکاسی اظهار کرد: تصاویری که عکاسان خلق می‌کنند، در واقع ثبت لحظه‌ها است و عکاسی تNثیر زیادی در پیشرفت جامعه و انسان دارد. یک تصویر می‌تواند هم انسان را بخنداند، هم او را به گریه وادارد و هم او را به فکر فرو ببرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عکاسی در تحولات اجتماعی، انقلاب‌ها و جنگ تNثیر زیادی دارد. زمانی هم که مسؤولان اجرایی گزارش عملکرد خود را ارائه می‌کنند، بیشتر، تصاویر گزارش‌ها توجه ما را جلب می‌کنند، عکس‌ها به ما می‌گویند که چقدر کار انجام شده و عکاسی کار ارزشمندی است.

وی افزود: این روزها جامعه ما از دیدن فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران و تبعیض‌ها رنج می‌برد. در این شرایط خلق آثاری که ساده زیستی طلاب و زندگی ساده آنها را به تصویر بکشد، مهم است. ما که در شهر قم زندگی می‌کنیم، با زندگی ساده طلاب مانوس هستیم، اما باید عکاسان این زندگی‌ها را تصویر بکشند تا مردم کشور هم از زندگی ساده طلاب آگاه شوند.

امیرآبادی با اشاره به نتایج افشای فیش‌های حقوقی نجومی گفت: افشای فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران از جنبه‌هایی هم خوب بود که نشان داد اگر مدیری در جمهوری اسلامی ایران خطایی انجام بدهد، از او گذشت نمی‌شود و باید آثاری برای نشان دادن ساده زیستی زندگی طلاب خلق شود تا جامعه به سوی ناامیدی نرود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی عکس‌های گذشته را می‌بینیم، ما به فکر می‌رویم که چه بودیم و چه کاری کردیم و دیدن تصاویر گذشته موجب می‌شود که ما شاکر باشیم. یک عکاس می‌تواند بسیار موثر باشد، طی روزهای اخیر تصاویر محرومیت یکی از روستاهای قم منتشر شد که این روستا فراموش شده بود و من به عنوان یک نماینده قم از بی توجهی به این روستا عذرخواهی کردم.

وی افزود: مشکلات مالی در حوزه فرهنگ و هنر، دست هنرمندان را بسته است. وضعیت مالی و اقتصادی کشور خوب نیست، التبه درآمدها افزایش یافته، اما هزینه‌های جاری دولت هم افزایش چشمگیری پیدا کرده و اکنون هزینه جاری دولت به صورت سالیانه، 340 هزار میلیارد تومان است.

امیرآبادی با اشاره رشد هزینه‌های جاری دولت اظهار کرد: دولت طی سال‌های اخیر فربه تر شده است و تمام درآمدهای دولت، صرف هزینه‌های جاری می‌شود. باید دولت هزینه‌های خود را کم کند تا بتواند به بخش فرهنگ کمک کند. حوزه فرهنگ در بحث بودجه مظلوم واقع شده است و در هنگام پرداخت بودجه کمتر به این حوزه توجه می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در نگارش برنامه ششم توسعه یک فکر اساسی برای حوزه فرهنگ کرد. البته اکنون به اندازه‌ای مشکلات معیشتی و رکود اقتصادی در کشور وجود دارد که مسؤولان به فکر حل این مشکلات هستند و چندان فرصت پرداختن به مشکلات حوزه فرهنگ را ندارند.

وی افزود: حوزه فرهنگ بسیار مهم است، ما اکنون شاهد ولنگاری فرهنگی در جامعه هستیم که رهبر معظم انقلاب هم به این مسأله اشاره کرده است. دستگاه‌های فرهنگی زیادی وجود دارد، اما متأسفانه مدیران این دستگاه دوست ندارند که در خصوص عملکرد خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjyoex.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما