يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 40930
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

حفاري تونل خط دو متروي قم آغاز مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم از آغاز عمليات حفاري تونل خط B متروي قم در اوايل سال ۹۶ خبر داد.
حفاري تونل خط دو متروي قم آغاز مي‌شود
به گزارش قم نیوز، عليرضا قاري قرآن با اشاره به اجراي پروژه مترو اظهار كرد: پروژه مترو مصوبه شوراي عالي ترافيك كشور است كه در قالب دو خط A و B براي شهر قم پيش‌بيني شده است.

وي خاطرنشان كرد: خط A مترو از مسجد مقدس جمكران تا قلعه كامكار به طول ۱۴.۵ كيلومتر و نزديك ۱۴ ايستگاه و خط  Bمترو حدفاصل پايانه شمال شرق پس از پل امير كبير فرهنگيان تا پرديسان به طول ۱۸ كيلومتردر قالب ۱۶ ايستگاه پيگيري و مصوب مي‌شود.

معاون شهردار قم با اشاره به خط A مترو گفت: در فاز اول تا ميدان مطهري و در فاز دوم تا مسجد مقدس جمكران ادامه پيدا مي‌كند، اكنون فاز اول در حال تكميل بوده و تونل آن كامل و احداث ايستگاه‌هاي آن آغاز شده است.

وي خاطرنشان كرد: در فاز دوم خط A مترو اين وضعيت وجود دارد و تونل آن رو به تكميل است، پيش‌بيني شده كه چهار تا پنج ماه آينده حفاري تونل اين خط به پايان برسد.

قاري قرآن عنوان كرد:‌ مصوبه ايجاد مونوريل در امتداد مسير B مترو از ايستگاه فرهنگيان تا ايستگاه مصلي سال ۸۸ به طول ۶.۸ كيلومتري مصوب شد.

وي با اشاره به تصميم‌گيري در سطح شوراي سازمان و مجموعه مديريت استان و هماهنگي با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: در نظرداريم خط B مترو را از سمت پرديسان شروع كنيم و با استفاده از امكاناتي مانند TBM كه در شهر وجود دارد، حفاري تونل از سمت پرديسان به سمت داخل شهر انجام شود.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم عنوان كرد: حفاري تونل خط A مترو تا دي ماه امسال به پايان مي‌رسد و هشت تا ۹ آينده مصادف با اوايل سال ۹۶  عمليات اجرايي خط B مترو شروع خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfx1dj.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما